Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Akribi
#9350045
Hej!

Jag är hundägare och har en 4 månaders bebis som vill amma ofta. Istället för att sitta still och amma flera gånger på långpromenaden till hundens förtret har jag lärt mig att amma i sjal. De enda två knytningar jag behärskar är front wrapped cross carry och front cross carry. Men jag är inte riktigt nöjd med någon av dom. FWCC funkar jättebra när jag hissar upp och ner för amning men det blir inte så bra för min rygg och axlar med bara ett kryss i ryggen. FCC är betydligt skönare för min rygg, med mer tyg på ryggen att fördela vikten på, men känns väldigt instabil när jag hissar upp och ner. Ibland delar sig krysset och bäbi har varit nära att trilla ut nån gång! :whut:
Det finns ungefär en miljon knytningar och jag är nybörjare... Vad söker jag? Jag har en ellevill paisley nr 6, men väntar en 100% bomullssjal nr. 5 på posten och tänkte oxå köpa en 7a snart.
#9384959
Dubbelt omslutet kryss var nog den enda knytningen jag använder fram alls, och den fungerade också att amma i utan att det kändes osäkert. Dock blev det väl aldrig lika bekvämt att amma och bära som att bära utan att amma eftersom barnet kom längre ned, men oftast fungerade det bra att hissa upp efter amningen.
#9480874
Funkar den knytningen bra även på lite större barn som ska ammas i sjal?

Jag tänker mig nog inte att det händer på promenaden för vår del, utan om man är nånstans och Lillan behöver somna och kan ammas lite smidigt och smådiskret.

Nu är tråden här nåt år gammal eller så, men tänkte att det var bättre att hänga på här än att starta en till likadan. :tumup:
Användarens profilbild
Av Zilver
#9480894
Jag ammar en tvååring i FWCC. Det blir tungt för ryggen, men när hon har somnat kan jag oftast hissa upp henne igen och knyta om.

Knyt-An har skrivit mycket om amning i sjal: Amning i bärsjal eller bärsele
#9480939
Tack för tips Zilver! :D Ska kolla in länken och youtuba på FWCC. :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?