Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
#9252565
Min unge var likadan - han bars i buddhaställning i trikåsjalen korta stunder hemma redan när han var 1 månad vill jag minnas... Jag knöt sjalen som vanligt och stoppade ner ungen i typ skräddarställning - med alla ben och sånt tryggt sammanhållna av krysset+smokingbältet alltså.
Knyt sjalen först, dra ner smokinbältet, öppna krysset. Håll barnet mot magen i buddha-ställning (korsade ben under sig typ), lägg om krysset och dra smokinbältet över alltihop. Hoppa lite så att allt faller på plats och justera efter behov.
Användarens profilbild
Av Marina
#9252566
om barnet är av den otåligare sorten kan du prova en mei tai, det går fortare, ger bra avlastning (om än inte lika bra som med sjal enligt mig) och är lite mindre tyg att hålla ordning på. Den går ganska lätt och smidigt att knyta på höften.
Av Tii
#9252580
Marina skrev:om barnet är av den otåligare sorten kan du prova en mei tai, det går fortare, ger bra avlastning (om än inte lika bra som med sjal enligt mig) och är lite mindre tyg att hålla ordning på. Den går ganska lätt och smidigt att knyta på höften.
Har en mei tai (av just den anledningen) Knyter jag likadant som på magen fast med bebis på höften istället då?
Användarens profilbild
Av Marina
#9252586
Tii skrev:
Marina skrev:om barnet är av den otåligare sorten kan du prova en mei tai, det går fortare, ger bra avlastning (om än inte lika bra som med sjal enligt mig) och är lite mindre tyg att hålla ordning på. Den går ganska lätt och smidigt att knyta på höften.
Har en mei tai (av just den anledningen) Knyter jag likadant som på magen fast med bebis på höften istället då?
i princip, finns lite olika varianter

http://www.youtube.com/results?search_q ... fPMhvoKqpQ
Användarens profilbild
Av little_me
#9252616
Funkar höftknyt i meitei på pyttisar? :hmm:
Jag får för mig att det inte gör det men jag minns inte längre.. 8)
Användarens profilbild
Av Marina
#9252622
little_me skrev:Funkar höftknyt i meitei på pyttisar? :hmm:
Jag får för mig att det inte gör det men jag minns inte längre.. 8)
Det tycker jag nog, beroende på meitai förstås, men särskilt om du har en med utbredbara band.
Användarens profilbild
Av little_me
#9252633
Marina skrev:
little_me skrev:Funkar höftknyt i meitei på pyttisar? :hmm:
Jag får för mig att det inte gör det men jag minns inte längre.. 8)
Det tycker jag nog, beroende på meitai förstås, men särskilt om du har en med utbredbara band.
kanske var den jag hade som passade dåligt, men den hade inte utbredbara band..
Av nano
#9252938
little_me skrev:
Marina skrev:
little_me skrev:Funkar höftknyt i meitei på pyttisar? :hmm:
Jag får för mig att det inte gör det men jag minns inte längre.. 8)
Det tycker jag nog, beroende på meitai förstås, men särskilt om du har en med utbredbara band.
kanske var den jag hade som passade dåligt, men den hade inte utbredbara band..
Om du kommer hit kan du får prova min, har en svindyr köpt på etsy med utbredbara axelband av en girasol. Helt underbar :heart:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?