Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tii
#9251182
Kan man knyta en långsjal så att bebis sitter framåtvänd på magen? Min två månaders verkar vilja det...fast kanske inte går om de ska sitta ergonomiskt...?
Användarens profilbild
Av verre
#9252216
Det kan du, budda heter det. Men med en 2månaders skulle jag inte göra det. Och OM så korta korta stunder hemma eller så, inte ute, men det är min åsikt.
Så små barn kan inte greppa vad dom ser och dom har mer utbyt av att se bärarens ansike och mimik än alla bilar som susar förbi ellr alla tantr i affären. Tycker jag.
Användarens profilbild
Av moggleif
#9252233
Första frågan. Skulle du sätta barnet framåtvänt i barnvagn? Samma sak. Forskning tyder på att barnets hjärna då förstörs på nåt sätt. Googla.

Men annars finns Buddha som verre säger.Tror den finns med på sjalbarns startsida. Som vanligt gäller att sittytan ska gå från knäveck till knäveck.
Användarens profilbild
Av Mikaela
#9252262
Kan inget.om knytningen, men här ute där vi bor kan jag inte tänka mig att det är ett bekymmer, mest skog. Då skulle man ju avrådas från att låta dem sprattla en stund på en filt i skogen. Men jag håller med om att i köpcentra etc skulle jag låta bli.
Av Tii
#9252523
Hm...är nog inte så bra på att knyta så att jag får till buddah...och har läst lite nu om att bebisen framåtvänd inte kan "stänga av" om han behöver. Min verkar dock inte vilja det hehe...men just därför blir han säkert ännu lättare överstimulerad. Hoppas han börjar tycka mage mot mage är roligare snart för det är ju helt underbart när det fungerar, men inte alltid att han vill...

Tack för hjälpen! :)

Och ja, skogen måste ju vara nyttig att titta på...fast jag hade nog mest tänkt någon stund här hemma, när han vägrar sitta mot min mage men vill bli buren framåtvänd..tänkte man kunde fått lite avlastning då :)

Har precis köpt min första långsjal, sååå skönt att bära i!! Och härligt att kunna få tips och idéer av er här!!
Användarens profilbild
Av little_me
#9252530
Är det liten stund hemma så kan jag inte se hur det skulle vara dåligt. :tumup:
Testa att försöka få till buddha knyt el kolla om någon bor i närheten som kan hjälpa?
Ute bland folk och rörelse håller jag dock med de andra, jag skulle inte knyta framåtvänd.
Lycka till.
Av Tii
#9252545
Apropå framåtvänd i vagn så är väl det bl.a. dåligt pga att bebisen inte förstår att föräldern är där...blev lite orolig nu...så är det väl inte om bebis sitter i mitt knä? Ibland sitter vi så här hemma, om jag tex äter eller så bara sitter vi så en stund....jag antog att han kände av mig då?? Sånt kan man kanske inte veta helt säkert men vill gärna veta hur ni tänker :)
Användarens profilbild
Av Mikaela
#9252549
Jag tycker du gör helt rätt! Hemma i knät kan du göra nästan vad som helst :lol: Min H, som ju är jämngammal med din, visar dessutom tydligt att han gillar att ligga i babygymmet och sprattla (gnäller i famnen, skrattar i babygymmet) och då ser han mig ju inte hela tiden. Han tycker dessutom det är jättekul att sitta framåtvänd i knät, in mot mig vrider han sig fördärvad.
Av nano
#9252550
Vår stora skulle bli buren på höften (eller ovanför höften kanske man säger) men vi ägde ingen sjal/sele, kanske kan du bära henne på höften i sjal?
Användarens profilbild
Av little_me
#9252552
Håller med Mikaela, ingen fara med det. Det är ju inte så att de mår dåligt av att inte se sin förälder hela tiden, det är problemen med att sortera intrycken som är "faran". :tumup:
Av Sofie
#9252554
Tii skrev:Apropå framåtvänd i vagn så är väl det bl.a. dåligt pga att bebisen inte förstår att föräldern är där...blev lite orolig nu...så är det väl inte om bebis sitter i mitt knä? Ibland sitter vi så här hemma, om jag tex äter eller så bara sitter vi så en stund....jag antog att han kände av mig då?? Sånt kan man kanske inte veta helt säkert men vill gärna veta hur ni tänker :)
Alltså, om bebisen sitter framåtvänd i din famn i ett myllrande köpcenter i en par timmar, då blir nog bebisen hemskt trött i huvudet. Även med kroppskontakt.
Men hemma har jag svårt att se att det skulle kunna skada.
Av Tii
#9252555
Ja för min kille brukar inte vara blyg för att säga till om det är något han inte gillar :) (hoppas jag) Och jag tänkte som du Mikaela; massa vrid och gnäll när jag kramar honom mot mig men får han sitta i mitt knä, titta ut, blir han lugn.

Åh man vill ju så gärna göra rätt :)
Av Tii
#9252556
nano skrev:Vår stora skulle bli buren på höften (eller ovanför höften kanske man säger) men vi ägde ingen sjal/sele, kanske kan du bära henne på höften i sjal?
Har tänkt detta någon gång....bra att du påminde :) Det måste jag testa. Önskar man var bättre på att knyta bara, killen tycker inte om att bli övad på :)
Av nano
#9252558
Tii skrev:
nano skrev:Vår stora skulle bli buren på höften (eller ovanför höften kanske man säger) men vi ägde ingen sjal/sele, kanske kan du bära henne på höften i sjal?
Har tänkt detta någon gång....bra att du påminde :) Det måste jag testa. Önskar man var bättre på att knyta bara, killen tycker inte om att bli övad på :)
Öva med ett gosedjur eller mjuk docka, inte optimalt men då kan man öva själva "hur var det nu, skulle änden över eller under benet/armen/ryggen" osv, min gillar inte heller att vara övningsobjekt något vidare :D
Av Tii
#9252560
nano skrev:
Tii skrev:
nano skrev:Vår stora skulle bli buren på höften (eller ovanför höften kanske man säger) men vi ägde ingen sjal/sele, kanske kan du bära henne på höften i sjal?
Har tänkt detta någon gång....bra att du påminde :) Det måste jag testa. Önskar man var bättre på att knyta bara, killen tycker inte om att bli övad på :)
Öva med ett gosedjur eller mjuk docka, inte optimalt men då kan man öva själva "hur var det nu, skulle änden över eller under benet/armen/ryggen" osv, min gillar inte heller att vara övningsobjekt något vidare :D
:tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?