Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kokoskarin
#9231263
Hej!
Jag har fått låna en BB-tai, har beställt en egen och håller på att lära mig knyta. Problemet är att min son, som är född 9 april i år, inte verkar sitta skönt med benen! Jag får inte till det bra. Det är som att ryggplattan där den övergår till midjebanden skär in i knäveck/vaderna. Det är liksom för brett tyg.. Och det känns som att tyget snörper av blodtillförseln nära på. Hur ska jag lösa detta?
Dessutom skulle jag vilja att ryggplattan lämnade hans huvud fritt (han håller det stadigt själv), kan jag vira upp den runt midjebanden?

Tacksam för tips!

/Karin
Av kokoskarin
#9231264
Det måste väl bero på att han inte sitter med benen tillräckligt "uppåt" - eller rumpan ner om man så vill? Eller? Hur löser jag detta?
Användarens profilbild
Av anna76
#9231502
Kan du vika in nederdelen? Så att det blir en "grop" där han sitter? Då blir ryggplattan lite kortare också. Jag har sett det på nån instruktionsfilm på youtube, där man visar hur pyttebebisar ska sitta i MeiTai.
Användarens profilbild
Av martinah
#9231503
kokoskarin skrev:Det måste väl bero på att han inte sitter med benen tillräckligt "uppåt" - eller rumpan ner om man så vill? Eller? Hur löser jag detta?
Testa att vika "upp" utåt nertill så blir den kortare. Har för mig att jag gjorde så - kanske. :hmm:
Ingen mei-tai expert som har tips och tricks?
Av kokoskarin
#9234384
Nu har jag fått till det! Det var bara det att jag behövde dra upp Harrys ben mer, så att han sitter mer med benen isär, rumpa ner. Nu trivs vi jättebra!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?