Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av checker
#9201530
Min 11-veckors bebis vill inte riktigt sitta som det beskrivs att han bör för bästa avlastning, dvs grodan. Pga akut kejsarsnitt bar jag honom inte i sele första två månaderna, har börjat så smått nu på sistone, men är orolig att jag gör fel. Blir helt snurrig i skallen av alla olika knytningar osv.. :(

Har i alla fall en lång, elastisk sjal. Bebisen är stor för sin ålder, väger nu strax över 7 kg. När jag knyter fast honom i sjalen stretar han ganska mycket, böjer sig hit och dit och ska prompt lägga ena armen över ena kryssdelen, så han kan trycka ner sjalen och titta ut på sidan. Och det är väl OK. Han har rätt bra huvudbalans, så vill han se sig omkring så ska han få det tycker jag. Men, när han stretar så sträcker han lixom ner benen, så att knäna verkligen inte hamnar ovanför rumpan. Jag försöker justera detta medan jag bär, ser till så att sjalen går ända ut i knävecken osv - men han verkar bli lite sur när jag "lyfter upp" hans knän - och sträcker ut benen igen så att grodan förstörs.

Pga detta är jag lite tveksam till att köpa ergonomisk sele (vilket jag egentligen också vill ha) eftersom han inte alls verkar digga att sitta med benen så brett isär som dessa kräver. Varför blir det såhär? Och ska jag låta honom "hänga" lite med benen som det blir ibland? Eller ska jag fortsätta kämpa för att lära honom grodan, trots att det inte verkar komma naturligt för honom?

Är så rädd att göra något fel som skulle vara dåligt för honom :(
Av beccazin
#9242225
Har du provat att bära honom i vagga istället? Om han inte gillar att sitta groda så är det kanske skönare att bara ligga tätt intill, han kan ju fortfarande kika ut lite också :)
Användarens profilbild
Av marmite
#9242249
Mitt barn avskydde trikåsjalen men accepterade, vande sig vid och började efter nån vecka gilla selen jag köpte (beco gemini). Tror det blir mindre instängt med sele och eftersom gemini inte har något spädbarnsinlägg tror jag det är en av de selarna som har bäst sikt och rörlighet för små barn (men det kan jag ha fel på). Vi fick hem vår sele när hon var ungefär så gammal som ditt barn är nu.
Användarens profilbild
Av theos
#9242267
Jag tror inte att sele nödvändigtvis kommer ratas för att han inte vill sitta i grodposition i sjalen nu.
Prova med sele! Om du vill fortsätta med sjal så kan du ju prova igen sen.

Jag tror absolut inte det är någon fara att han hänger med benen neråt lite grann så det inte blir full grodposition, antagligen går det bättre att sitta ordentligt ju äldre han blir. Det är väl inte det ultimata såklart men tycker han grodposition är obehagligt/obekvämt just nu så skulle jag inte bråka så mkt om det men prova med jämna mellanrum.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?