Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av n95ceco
#9163672
Trikåsjalen är i lite akut behov av en tvätt och undrar om det finns någon bra och lätt knytning för nyfödd i vävd sjal. Tänkte att jag kunde prova gåsen om det blir akut medan trikån blir ren :-)
Användarens profilbild
Av n95ceco
#9163720
Är det den som är som den man knyter trikå med fast med krysset utanpå smokingbältet sas? (urkass på namn)
Får huvudet bra stöd av "kryssidan"? Mest det jag är lite nojig för
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9163750
n95ceco skrev:Är det den som är som den man knyter trikå med fast med krysset utanpå smokingbältet sas? (urkass på namn)
Får huvudet bra stöd av "kryssidan"? Mest det jag är lite nojig för
Ja, precis, smokingbältet är närmast kroppen. Så här:

http://www.youtube.com/watch?v=6pztqmmTKb4

Om man drar åt krysset så att det blir tajt får du huvudstöd. Du kan hjälpa barnet genom att mycket försiktigt, när du knutit färdigt, vrida huvudet åt sidan (det kan hjälpa att skumpa mjukt under tiden) så att hon/han när du är klar har kinden mot ditt bröst, under den ena sidan av krysset. Så här:

Bild

Man kan lämna kvar fötterna inuti eller låta dem sticka ut. En nyfödd är nog bekvämast med fötterna innanför. Min bebis på bilden är en månad gammal.

Med en vävd sjal kan man man också knyta exakt som med trikåsjal, om det finns lite stretch i tyget. Pröva, vetja :) .
Användarens profilbild
Av n95ceco
#9164002
Ah, då förstår jag :-). Får testa vilket som funkar bäst med fötterna. Hon är 3 veckor idag så börjar ju bli lite större.
Tack för hjälpen!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?