Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9135243
När jag bär i sjal hemma så funkar det alltid helbra. Men såfort jag tar på mig en jacka så åker sjalen in mot halsen, och avlastningen uteblir. Jag klarar inte av att bre ut den under jackan, och inte heller ta på jackan utan att detta händer.
Några tips? Hur för ni?
Eller är det mina axlar som ställer till det tro? De är helt raka.

Bild
#9135279
Jag vill minnas att jag hade mer tyg i knät än andra sidan och nästan vek in tyget under rumpan in mot min mage. Men det är ett tag sen :wink:
#9135342
Ponyo skrev:
AbbesMamma skrev:Håller den sig på plats bättre om du har en tröja över eller under sjalen? Hmm lurigt!
Nej, ingen skillnad. Bara en tillfällighet att jag har linne.
Blir det så både med vävd och trikå? Kan du låta sjalen nästan gå ner för axeln mån centimeter? Snart slipper du tjocka jobbiga jackor i alla fall :)
#9135393
AbbesMamma skrev:
Ponyo skrev:
AbbesMamma skrev:Håller den sig på plats bättre om du har en tröja över eller under sjalen? Hmm lurigt!
Nej, ingen skillnad. Bara en tillfällighet att jag har linne.
Blir det så både med vävd och trikå? Kan du låta sjalen nästan gå ner för axeln mån centimeter? Snart slipper du tjocka jobbiga jackor i alla fall :)
Har inte använt trikån till B, så den sålde jag. Kanske var dumt.
Längtar efter våren :lol:
#9135429
Haft samma problem och fått sticka in handen och försöka breda ut tyget över axlarna. Det blir lättare när barnet blir större och får bredare sittyta, var ett tag sedan jag upplevde det som problem.

Sjal och linne kan jag däremot inte ha tillsammans, då föser allt ihop sig på axlarna och skär in... T-shirt får jag ha för att sjalen ska ha något att fästa på.
#9135553
kronärtskocka skrev:Haft samma problem och fått sticka in handen och försöka breda ut tyget över axlarna. Det blir lättare när barnet blir större och får bredare sittyta, var ett tag sedan jag upplevde det som problem.

Sjal och linne kan jag däremot inte ha tillsammans, då föser allt ihop sig på axlarna och skär in... T-shirt får jag ha för att sjalen ska ha något att fästa på.
Som sagt. Jag bara råkade ha linne på bilden :lol:
Jag har det typ aldrig annars.
#9135584
Hmm... se till att ha det mesta av kryssets utbredda tyg samlat ut åt sidorna kanske? Jag har inte det här problemet i alla fall och jag knyter alltid med sjalen på sidan av barnet och breder sedan en sådan bit som behövs för att täcka barnets rygg från sidan om du förstår.

Annars har jag inga tips. :hmm:
#9135586
HannaGerda skrev:Hmm... se till att ha det mesta av kryssets utbredda tyg samlat ut åt sidorna kanske? Jag har inte det här problemet i alla fall och jag knyter alltid med sjalen på sidan av barnet och breder sedan en sådan bit som behövs för att täcka barnets rygg från sidan om du förstår.

Annars har jag inga tips. :hmm:
När jag gör det så blir det himla sladdrigt.
Måste nog gå på sjalträff och få hjälp. :D
Lite komiskt faktiskt. Nästan 20 000 inlägg + moderator, och kan knappt knyta en sjal :lol:
#9135714
Ponyo skrev:
HannaGerda skrev:Hmm... se till att ha det mesta av kryssets utbredda tyg samlat ut åt sidorna kanske? Jag har inte det här problemet i alla fall och jag knyter alltid med sjalen på sidan av barnet och breder sedan en sådan bit som behövs för att täcka barnets rygg från sidan om du förstår.

Annars har jag inga tips. :hmm:
När jag gör det så blir det himla sladdrigt.
Måste nog gå på sjalträff och få hjälp. :D
Lite komiskt faktiskt. Nästan 20 000 inlägg + moderator, och kan knappt knyta en sjal :lol:
äsch. gör som jag. använd mei tai. :D
#9135774
moggleif skrev:
Ponyo skrev:
HannaGerda skrev:Hmm... se till att ha det mesta av kryssets utbredda tyg samlat ut åt sidorna kanske? Jag har inte det här problemet i alla fall och jag knyter alltid med sjalen på sidan av barnet och breder sedan en sådan bit som behövs för att täcka barnets rygg från sidan om du förstår.

Annars har jag inga tips. :hmm:
När jag gör det så blir det himla sladdrigt.
Måste nog gå på sjalträff och få hjälp. :D
Lite komiskt faktiskt. Nästan 20 000 inlägg + moderator, och kan knappt knyta en sjal :lol:
äsch. gör som jag. använd mei tai. :D
Vet du, jag personligen föredrar MThybrid. Men det gör inte B. Han skriker i sele/MT/MThybrid. Och blir själaglad i sjal. :hellu:
#9135818
Ponyo skrev:
moggleif skrev:
Ponyo skrev:
HannaGerda skrev:Hmm... se till att ha det mesta av kryssets utbredda tyg samlat ut åt sidorna kanske? Jag har inte det här problemet i alla fall och jag knyter alltid med sjalen på sidan av barnet och breder sedan en sådan bit som behövs för att täcka barnets rygg från sidan om du förstår.

Annars har jag inga tips. :hmm:
När jag gör det så blir det himla sladdrigt.
Måste nog gå på sjalträff och få hjälp. :D
Lite komiskt faktiskt. Nästan 20 000 inlägg + moderator, och kan knappt knyta en sjal :lol:
äsch. gör som jag. använd mei tai. :D
Vet du, jag personligen föredrar MThybrid. Men det gör inte B. Han skriker i sele/MT/MThybrid. Och blir själaglad i sjal. :hellu:
Som jag skämtsamt säger då. "skitunge" ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?