Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9104665
Viker ni bort överflödigt tyg under knytning eller när allt är klart? Eller viker ni inte alls utan bara samlar ihop allt? Tycker inte det blir bra hur jag än knyter, med knut på bröstet trycker det för hårt, med ryggsäcksband kanar de ner eller tynger på axlarna, korsar jag så skär tyget in vid halsen, tibetansk avslutning trycker den med osv osv. Har ni några knep eller tips på vad jag borde tänka på?
#9105154
Det där tycker jag också är svårt att få till, men jag brukar dra ut tyget från axlarna (när jag knutit färdigt) och sen vika tillbaka det igen. Fast ofta får jag knyta upp och dra om lite när bebis har somnat för det blir nästan alltid för löst i kanterna.
#9105184
Jag viker helst under tiden jag knyter, det blir jämnare spänt då än om jag viker upp det sista jag gör. Korsar alltid över bröstet och har alltså sjalen dubbelvikt över axlarna. Sen håller jag med dig om att knut på bröstet är obekvämt och ryggsäcksband glider ner och tibetanskt avslut flyttar upp belastningen vilket jag inte vill :) Jag är inte så känslig för om sjalen hamnar mot halsen däremot, men det går att få till bra kors över bröstet där den inte gör det.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?