Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9295107
Cillan skrev:Jag får bara inte till det på ryggen. Når lixom inte att få tyget rätt. Jag skulle vilja bära på ryggen dock så vi får väl öva vidare. Har ingen bärjacka så just nu är det lättare på mage vilket funkar eftersom han inte väger 9 kg än ens.
Vilken knytning är det du försöker få till?

Jag själv tycker omslutet på ryggen är alldeles för svårt att få till.

Mina favoriter är Christinas ruckless carry, finns en länk till den under tråden "Saltwater variation" här under Knytinstruktioner, vanlig ryggsäck med tibetansk avslutning och Double hammock.

Det jag tycker är knöligast är att få sjalen tillräckligt högt så att det hamnar ovanför axlarna på barnet så att det blir tillräckligt omslutet och tight. Jag måste ta sjalen bakåt och uppåt så långt det går så att den kommer uppifrån liksom.

Var detta till någon hjälp? :hmm:
Användarens profilbild
Av Cillan
#9295112
Den videon jag hittade i den tråden såg ju allt jätteenkelt ut.
Det är omslutet kryss jag mest försökt få till men innan jag är klar har tyget åkt ner långt ner anför axlarna och tyget under rumpan åkt upp. Sonen sitter inte helt stilla på ryggen under tiden. Inte som på magen.
#9295117
Omslutet på ryggen är en mardröm, förstår inte hur det ska gå till med bebis som inte är stilla.

Kan du inte lägga ner den knytningen ett tag och försöka med någon annan?
Av Sofie
#9295118
Jag älskar omslutet kryss på ryggen. Jag knyter alltid en knut på bröstet innan jag tar axlarna, då sitter allt still för mig.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9295120
Sofie skrev:Jag älskar omslutet kryss på ryggen. Jag knyter alltid en knut på bröstet innan jag tar axlarna, då sitter allt still för mig.
Det är det jag försöker med. Jag hänger inte med när de olika ändarna ska åt olika håll, vilken som ska vart. Därför valde jag omslutet kryss å ryggsäck.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?