Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av saritatarifa
#9080082
Jag behöver hjälp vet inte vad jag gör fel, vill sa gärna bära min bebis (13 dagar gammal) i min minimundus trikasjal men far inte till det.
Jag far inte i henne bra i sjalen, jag knyter hart och lyckas da inte stoppa i henne, knyter lösare men da ramlar axlarna ner.
Jag knyter omslutet kryss och försöker med vagga, uppratt efter alla videor pa youtube men jag far inte till det, hon ser bara tillknövlad och sne ut.. Jag har ju verkligen peppat hela graviditeten och nu far jag inte till det :cry:

Snälla ge mig tips, har kollat igenom massa tradar men lyckas anda inte...
Användarens profilbild
Av theos
#9080615
Säger som mammagumman, lägg in en bild på när du har bebisen i sjalen så kan du nog få lite tips och råd :tumup:

Annars kan du söka efter sjalhjälp i den ort du bor :wink: Finns säkert någon som kan tänka sig att visa!
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9084199
En bild vore toppen, då är det lättare att ge tips!
Användarens profilbild
Av Disaia
#9084222
Jag har nyss varit i din situation, tyckte också det var svårt i början och var osäker på om det blev rätt. Ge inte upp!

Du kan säkert få mer konkreta råd av de andra som är mer erfarna än mig. Lite grundtips från mig bara: Ta hjälp av någon så ni är två som kan hålla och fundera. Vagga tyckte jag var svårare och körde därför inte med alls. De glider lätt åt sidan lite i början när de är små, vi fick rätta till honom då och då, tror att det är normalt och behöver inte betyda att man har gjort fel... Det blir bättre när de blir lite större. Det tog för oss lite invänjning och övning innan det kändes hundra. Men det är SÅ värt det!
Av litensoetis
#9087276
mitt tips är att istället för att göra knytningen från början så knyt medans du håller barnet samtidigt. det är inte så jättesvårt. ta sjalen om bröstet/magen på dig, bak och korsa i ryggen, upp över dina axlar och låt sjaländarna hänga ner på framsidan. ta sedan barnet, stoppa i "bältet" som blev fram, antingen med benen utanför eller innanför som en liten groda. håll sedan en hand på bebisen hela tiden, ta varje sjalände för sig, korsa över barnet och knyt bak eller enkel knut bak och sedan dra fram och dubbelknut under barnets rumpa. det tyckte jag var mycket enklare, jag hade samma problem som dig att det antingen blev för hårt eller för löst, när jag knöt med barnet i sjalen så blev det tusen gånger bättre.

lycka till!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?