Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vargflikkan
#9025417
Tänkte köpa en ny sjal, hade en Mameco när pluttan var nyfödd, sen när hon vuxit ur den har jag fått låna en Easycare av en snäll SBare som är 4,6 och den funkar att knyta fram samt bak i ryggsäck och precis en double hammock.
Nu vill den snälla SBaren ha tillbaks sin sjal och jag vill således köpa en egen. Tänkte satsa på en Girasol av nåt slag.
Men vilken längd ska jag satsa på? Jag undrar mest för att jag storleksmässigt borde köpa en 5,2 men det är lättare att komma över fyrameterssjalar. De som jag hittat som ligger på över fem meter tilltalar mig inte till hundra procent.
Men det är kanske dumt att köpa en kortare, bebisen är 8månader nu men när hon blir större tar hon ju mer plats i sjalen...

Hmmm tror jag svarade på min egen fråga där :lol:

Men hur som helst, GÅR det att klara sig på en fyrameters sjal trots mina förutsättningar?
Användarens profilbild
Av Cayenne
#9025496
Jag tycker inte att storleken på barnet har gjort någon skillnad när man knyter sjal. Mer än att ett stadigare (äldre) barn behöver man inte knyta om så samma sätt som en nyföding och då kan man knyta enklare knytningar med kortare sjal.
Användarens profilbild
Av Vargflikkan
#9025499
Cayenne skrev:Jag tycker inte att storleken på barnet har gjort någon skillnad när man knyter sjal. Mer än att ett stadigare (äldre) barn behöver man inte knyta om så samma sätt som en nyföding och då kan man knyta enklare knytningar med kortare sjal.

okej, då behöver jag inte ha det i åtanke iaf! Men det är nog bäst jag satsar på en fem meters iaf tror jag... gäller bara att hitta den jag vill ha! Det är svårare än jag trodde :P
#9028683
Vargflikkan skrev:
Cayenne skrev:Jag tycker inte att storleken på barnet har gjort någon skillnad när man knyter sjal. Mer än att ett stadigare (äldre) barn behöver man inte knyta om så samma sätt som en nyföding och då kan man knyta enklare knytningar med kortare sjal.

okej, då behöver jag inte ha det i åtanke iaf! Men det är nog bäst jag satsar på en fem meters iaf tror jag... gäller bara att hitta den jag vill ha! Det är svårare än jag trodde :P
hehe, har gått i samma tankar, men jag satsar på en 5,2m, då VET jag att alla knytningar funkar och det gör ju inget om det blir lite över, antingen knyter man tibetanskt slut(vid ryggbärande) eller har en fin liten svans :D
#9028961
SCSI skrev:Har en vårgrön lennylamb i rätt längd om du är intresserad. ;-)

Har ingen erfarenhet av Lennyn. Är inne på en Girasol. En regnbåge vill jag ha! :love:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?