Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9012296
Marina skrev:eller (beroende på barnets ålder), sätt dig på huk och knäpp upp midjebältet och låt barnet ställa sig på marken.
Det är det jag inte kan ännu. Har en 6 mån och vågar ännu inte ha på rygg utan medhjälpare. Hon håller ju inte i sig alls. Jag har börjat öva att lyfta bak henne till ryggen och tillbaka men även om jag klarar det på sängen så är jag orolig för om hon sprattlar och det är bråttom... Men nu orkar jag inte bära på magen längre så för tillfället har vi bärstopp och det är jättetokigt!
#9012302
För mig funkar det bra (även nu, med en rätt sladdrig 3v-bebis) att luta mig framåt så att det är svårt att glida ner, ta av axelbandet på ena sidan medan jag håller barnet med andra armen, byta barnhållararm och göra lika med andra axelbandet, och dra fram barnet över höften.
#9012446
majo0322 skrev:För mig funkar det bra (även nu, med en rätt sladdrig 3v-bebis) att luta mig framåt så att det är svårt att glida ner, ta av axelbandet på ena sidan medan jag håller barnet med andra armen, byta barnhållararm och göra lika med andra axelbandet, och dra fram barnet över höften.
Ehm... okej. Ja jag har väl lite övning att göra då! :D

När min lilla inte är på humör och böjer sig bakåt som en ostbåge och sparkar vilt med benen så har jag varit tacksam att ha maken med. Har inte haft tillfälle att prova det själv, dumt nog övar vi inte när hon är på dåligt humör, men det känns läskigt. Tycker både detta och att dra selen runt höften verkar svårt när hon är svår. När hon är på gott humör och håller i sig och är följsam klarar jag det knappt så det är kanske bara vanan som saknas. Mer övning alltså!
#9012532
om du är inomhus eller nånstans där det finns ett bord eller en stol kan du ju också (beroende på vighet i armarna ;) ) ta loss axelbanden och lägga barnet bakåt ner på ett underlag i lämplig höjd. Har jag gjort med pyttebebis när jag hade manducan (annars hade jag mest beco till pyttebebis och då är ju inte detta ett problem alls).
#9012613
mammatillE skrev:Annars får du köra beco butterfly 2 i en övergångsperiod. Den är lätt att ta av och på!
Ja! Önskar mig en sån jättemassa! Undrar om maken märker om jag säljer barnvagnen och köper en sele till? :lol:
#9012616
Lejoninnan skrev:
mammatillE skrev:Annars får du köra beco butterfly 2 i en övergångsperiod. Den är lätt att ta av och på!
Ja! Önskar mig en sån jättemassa! Undrar om maken märker om jag säljer barnvagnen och köper en sele till? :lol:
Väck med skiten bara! :app:
#9012787
Marina skrev:Min gamla är till salu igen, en butterfly I i chokladbrun, 600:- begär hon för den, intresserad så PM-a mailadress så vidarebefodrar jag.
Men butterfly I ? Har den också sånt man knäpper fast barnet i? :hmm:

Ja, du frestar mig, verkligen! Jag ska tänka lite på det. :wink:
#9013377
Lejoninnan skrev:
Marina skrev:Min gamla är till salu igen, en butterfly I i chokladbrun, 600:- begär hon för den, intresserad så PM-a mailadress så vidarebefodrar jag.
Men butterfly I ? Har den också sånt man knäpper fast barnet i? :hmm:

Ja, du frestar mig, verkligen! Jag ska tänka lite på det. :wink:
jupp! den har lite annorlunda vaddering på midjebältet och huvudstödet är rätt kasst jämfört med tvåan

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?