Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Myran82
#8997540
Min lille kille är 3 månader, 60 cm lång & 6 kg tung =)
Jag har en tricot slen som vi använder mycket.

Jag är lite osäker på vilket knytning jag ska använda. Nu använder jag omslutet kryss (?) ( http://www.dunderbutiken.se/shop/1298/a ... 0a1c1a.jpg.)
Jag trivs bra med det, men tycker det är jättesvårt att inte doppa sjalen när jag ska sätta i bebisen. Nu när det är blött ute är det inget kul alls.

Med min äldre son bar jag alltid i vagga & det gjorde vi länge då han var ganska liten men lillebror tycker inte alls om det. Tyckte det var så bra att jag då kunde knyta på mig sjalen hemma och sen bara stoppa ner honom. Efter det gick vi över till att han satt med benen utanför. Samma knytning som vagga från början om jag minns rätt & sen stoppa ner honom & drog upp smokingbältet.

Finns det någon knytning där han sitter upprätt med benen innaför men som jag kan knyta innan jag stoppar ner honom?

Förlåt om det är otydligt, men jag vet inte vad de olika knytningarna heter =(

Tacksam för hjälp.
#8997650
Jag tycker också det är svårt med alla namn på knytningarna, speciellt då de ofta heter varianter av samma sak :D

Den vanligaste trikåknytningen är dubbelt omslutet kryss, kan också kallas omslutet-X-2, troligtvis den du knöt när du bar i vagga, samma knytning olika position på barnet. Beskrivning i bilder finns här:
http://www.sjalbarn.se/?page_id=313
Den knyter du innan du sätter i barnet, så du kan ha sjalen på dig och sätta i lillebror vid behov. Sjalen blir inte blöt :tumup:

Sedan behöver du inte ha honom med benen innanför längre, om ni inte båda vill och trivs med det vill säga, men oftast har man bara det den allra första tiden.
#8997672
En knytningen som du använde till äldre barnet i vagga, den kan du ha barnet upprätt med benen innanför eller utanför. Gör så som känns bäst och bebis trivs med :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?