Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8944031
Min 6-månaders vill helst flaxa med armarna när hon är buren, både mage och rygg och hon gör närapå vad som helst för att ta sig loss :lol: det är väl helt ok, men knytningarna blir svajiga och vi har svårt att sjala på ryggen om vi inte är två vuxna så att någon kan hålla lite koll och stoppa in henne mellan varven.

Vi knyter oftast omslutet kryss på ryggen. Är det någon annan knytning som passar bättre för flaxiga bebisar? Eller är sele att föredra? :hmm:
#8944117
Jag knyter någon variant, börjar ungefär som double hammock men korsar sedan över bröstet istället för att dra runt mina armar som ryggsäcksband. Sedan brer jag ut nya ändarna under rumpan på barnet och knyter fram. Fyra lagar tyg under rumpan och så kan armarna sticka ut på sidan istället för ovanför. Det var den första ryggknytning som kändes riktigt stabil för min flaxare, hon var inte nöjd med att ha armarna instoppade men när hon stack ut de ovanför blev det så tungt. Nu var hon lite större än sex månader innan vi började med den, och idag orkar jag inte alltid knyta eftersom den kräver en lång sjal (4,7 räcker precis, men det är mycket lättare med 5,2 eftersom det då går att spänna sjaländar mellan knäna medan man knyter).

Bild, inte någon perfekt knytning här dock, men på ett ungefär:
Bild
#8945748
hm, det där såg ju intressant ut :D ska ta och testa och se om jag förstår och om sjalen räcker till. tack för tips och fin bild!

har fått låna en manduca också och ska se hur det fungerar med flaxarn.

andra tips för flaxiga bebisar? :lol:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?