Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#8938082
Har tänkt sälja min Manduca men idag gav jag den en ny chans. Sist jag använde den var med bebis på tre mån o det var för en månad sen ca. Nu är han alltså fyra mån o satt bättre. Men jag får fortfarande ont i ryggen. Är ganska kort, ca 1,58 o ganska mullig. Hade först bältet knäppt i midjan, nästan högre, sen flyttade jag ner den på höften, det känns som det blev lite bättre men ändå inte helt bra. Har även en Mei Tai som jag tycker är superskön att bära i. Hur högt/lågt ska man sätta midjebandet, hur ska övriga remmar justeras? Det finns ju tre st olika på axelbanden. De som är närmast panelen, vad "gör" de så att säga? Har jag kanske för spänt alt för löst? Vill ju få det att funka, så smidigt med bärdon som har olika fördelar.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8942928
Ååhh, vill ju att det ska funka men hur jag än drar åt/lossar på remmarna så får jag ont nånstans, är det inte axeln så är det svanken eller ryggen :( Ingen som upplevt detta eller vet vad man kan göra? Eller passar den verkligen inte alla? Kan väl tillägga att det är vid ryggbärande som det blir problem. Det går väl inte att korsa fram då?
Användarens profilbild
Av Cisco
#8948170
Nu är ju jag till skillnad från dig väldigt lång, men jag har ett Par generella manduca-tips. Jag tycker att belastningen blir bättre om jag har midjebandet nere på höften. Det är även viktigt att se till att midjebandet är rakt, dvs vågrätt hela vägen runt dig. Har du selen på ryggen och midjebandet sitter högre där fram än där bak så blir det jobbigt och tungt för din rygg. Så titta i spegel och justera midjebandet på så vis.
Dra åt de korta flärparna på axelbanden innan du justerar de längre.
När du bär på ryggen så se till att ha sälerhetsknäppet vid nyckelbenen.

Kanske nåt tips som kan hjälpa dig! du kan ju prova om det känns bekvämt att korsa banden framför bröstet?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8948181
Hej, tack! Har sålt Manducan nu, men om det blir samma problem med Becon jag köpt ska jag tänka på det du skrev, för det borde väl kunna gälla selar överlag?
Användarens profilbild
Av Cisco
#8948207
Ah, i'm too late;)

Ja, i alla fall det om att midjebandet som behöver vara rakt:)
Hoppas du ska trivas bättre med din beco!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?