Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8934599
Finns det några bra sidor m olika knyt fram resp bak? Vilken tycker ni är skönast?
#8934885
Tass
#8935018
Fram knyter jag med axelbanden i kors bakom ryggen och sen in under barnets ben och knut under rumpan. Bak brukar jag köra med "ryggsäcksknytning", tvinna banden något varv över svanken typ på barnet, under benen och sen fram och avsluta tibetanskt om jag ska bära länge, det avlastar bäst, annars bara en vanlig knut. Det går även att tvinna banden mellan brösten eller (iaf med utbredbara band) korsa över bröstet, det blir rätt bekvämt, men ser ju skitdumt ut (tycker jag iaf), så det gör jag sällan.
#8935599
Jag korsar alltid över bröstet när jag bär på rygg, sedan brer ut över barnets rumpa och ner under barnets ben (på andra sidan, korsar alltså även bak) och gör knuten fram. Har rätt sluttande axlar tror jag, får aldrig till ryggsäcksknytningar med sjal heller så att det känns bekvämt, utan måste alltid korsa.

På mage alltid korsade band i ryggen och knuten fram under barnets rumpa.
#8981241
Tycker åxå det är bekvämast att korsa ( utbredbara band) både fram och bak! Brukar åxå göra en twist ( sno banden om varran 1-2ggr) över barnets rygg och sedan under benen. Tycker ungen sitter säkrare då. Spec om det är en stor panel.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?