Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av miiaoo
#8900256
om man börjar med sjalens mitt på ryggen eller på magen?
:hmm: :rodna:
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8900260
Dubbelt kryss (x) brukar man kalla det när man börjar på ryggen med vävd sjal och barnet bara sitter i själva hängseldelen fram. Omslutet x 1 är med vävd sjal och då är midjedelen innerst och omslutet x 2 är med trikåsjal och då är midjedelen ytterst.
Av Sofie
#8900270
miiaoo skrev:om man börjar med sjalens mitt på ryggen eller på magen?
:hmm: :rodna:
Om sjalens mitt är på ryggen och barnet bärs på ryggen heter det också omslutet kryss, eller omslutet ryggkryss har jag också sett. Men det är då den knytningen.

Det finns andra ryggknytningar som börjar med sjalens mitt bak. Men då drar man ändarna på andra sätt :D
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8900280
Sofie skrev:
miiaoo skrev:om man börjar med sjalens mitt på ryggen eller på magen?
:hmm: :rodna:
Om sjalens mitt är på ryggen och barnet bärs på ryggen heter det också omslutet kryss, eller omslutet ryggkryss har jag också sett. Men det är då den knytningen.

Det finns andra ryggknytningar som börjar med sjalens mitt bak. Men då drar man ändarna på andra sätt :D
Jag var helt inne på att det var magknytningar du pratade om. Sorry :)
Av miiaoo
#8900363
Bebisen på magen i grodposition och sjalens mitt fram sen kryss bak och sen dras ändarna över axlarna och in under smokingbältet och korsas under och sen runt midjan och knyt ihop. Rörigt men i alla fall. Pocket heter den knytningen på min instruktionsvideo.
Hängde ni med? :roll: :wink:
Av Sofie
#8900368
miiaoo skrev:Bebisen på magen i grodposition och sjalens mitt fram sen kryss bak och sen dras ändarna över axlarna och in under smokingbältet och korsas under och sen runt midjan och knyt ihop. Rörigt men i alla fall. Pocket heter den knytningen på min instruktionsvideo.
Hängde ni med? :roll: :wink:
Det låter som omslutet x2

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?