Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#8896497
Är jag för ivrig kanske? Är nybörjare på hela sjalgrejen, bytte snabbt från trikå till vävd sjal som jag använder mycket, knyter mest omslutet fram. Har försökt få till det på rygg ett par gånger, gick inge bra, svårt att nå, svårt att få till bebisen, man vågar inte skuffa omkring honom hursomhelst. Men OM det nu vore ok att bära en så pass liten på rygg (han har varit ganska stadig i nacken/huvudet länge), vilka knytningar lämpar sig bäst för en pluttis och är lättast?
#8901602
Om du är trygg med det hela, så kan du bära bebisen på rygg nästan hur tidigt som helst! :tumup: Tre månaders bebisar är ju redan betydligt stabilare än nyfödda, så det går jättebra.

Hur sätter du barnet på ryggen? Har du testat att packa in bebisen i sjalen, rätt placerat vid sjalens mittpunkt och med sjalen räckandes från mitten av barnets bakhuvud och till knävecken, så att det blir ordentligt med tyg i knävecken. Sen drar du sjalen tight kring barnet och lyfter det försiktigt över axeln, med stöd för huvudet om det behövs. Då blir det inget skuttande. Att lyfta i armarna är heller inte bra för så små barn, det finns risk att skada lederna.

Här finns en film där du kan se hur jag menar. Den är på tyska, men du kanske kan ändå se hur jag menar och så visar de väldigt långsamt och tydligt åt vilket håll man har händerna och sånt. http://www.youtube.com/watch?v=KWNMimsN ... re=related (Det intressanta börjar typ efter en minut.)

Vad gäller själva knytet så funkar både enkel ryggsäck, HSBC, Omsluten ryggsäck etc.

Lycka till!
#8901673
Tack för era svar! Har tränat mera nu och lyckats sådär med omslutet kryss (tror jag det heter) och omsluten ryggsäck. Har först lagt upp honom på ryggen och den dragit över sjalen men ska försöka lära mig de andra sätten också, med tiden. Det som inte blivit riktigt bra är störtningen av hans huvud, antingen att tyget inte kommit tillräckligt upp eller samlats på fel ställen, ex dragit åt för mycket precis under huvudet. Ska kika närmare på de filmerna!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?