Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8665726
Min nästan-ettåring gillar att ta en förmiddagslur på ryggen och jag har äntligen lärt mig att ryggsjala på egen hand. :app: Jag knyter omsluten ryggsäck (shbc) ungefär såhär: http://edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Men jag har svårt att få till bra huvudstöd till henne, det blir lätt att hon tippar bak med huvudet rakt bakåt.. Och hon vaknar när hon flyttat huvudet hit och dit och det ändå inte blivit bra. Hjälp! Blir det bättre med en annan knytning? Vad finns det i så fall för nybörjarvänlig knytning?

Jag har också lite bekymmer med att överkanten på knytningen liksom blir lite lös ibland. Hon sitter tajt runt benen o rumpan men överkroppen liksom hänger ut lite från kroppen. Hur drar jag åt för att det ska bli bättre?
#8665755
Kristina skrev:Jag brukar knyta om och dra sjalen över huvudet också, eller så tar jag en scarf och knyter fast huvudet med.
Hm ja jag får prova att knyta om någon gång fast jag tror hon vaknar. Hon är extremt lättväckt! Men scarf kanske.. hur fäster du den då? :hmm:
#8668045
Kristina skrev:jag drar den över ena armen och under andra och så knyter jag framtill. Inte världssnyggast, men det funkar.
Ja, så klart! Smart! :tumup:

Idag knöt jag på ett annat sätt (ingen knut fram utan bara korsat över bröstet) och då var det lättare att peta in hennes huvud. Nu sover hon gott därbak och vilken skillnad i avlastning det är när man kan stå rakt och huvudet är instoppat!!! :app:
#8668061
mammatillE skrev:
Kristina skrev:jag drar den över ena armen och under andra och så knyter jag framtill. Inte världssnyggast, men det funkar.
Ja, så klart! Smart! :tumup:

Idag knöt jag på ett annat sätt (ingen knut fram utan bara korsat över bröstet) och då var det lättare att peta in hennes huvud. Nu sover hon gott därbak och vilken skillnad i avlastning det är när man kan stå rakt och huvudet är instoppat!!! :app:
Ja, visst är det. Kom på nyss när ungen somnade i mei taien på ryggen att jag bara kan vränga av axelbanden lite och dra upp mtn så huvudet också hamnar innanför ryggdelen. Jag som brukar lufsa runt lite framåtlutad när hon somnat hemma eftersom den inte har något huvudstöd och jag är för lat för att anamma mitt eget tips som scarf.. :roll:
#8668067
Nu har inte jag något ryggsovande barn längre för han sover i sängen jämt nuförtiden. Men när jag hade det så spelade jag in den här filmen (som jag hoppas funkar fortfarande, youtube funkar inte alls på min dator längre så jag kan itne kolla). Så gjorde jag i alla fall med huvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=cBc4XH5G-bs
#8671316
Kristina skrev: Kom på nyss när ungen somnade i mei taien på ryggen att jag bara kan vränga av axelbanden lite och dra upp mtn så huvudet också hamnar innanför ryggdelen.
Så gör jag också, fast med sjalen då.
#8684569
Min ena sjal är så lång att jag kan dra den ett extra varv snett över L när han sover. Den delen kan jag dra upp eller ner samt justera/tighta till utan att hans sittställning ändras och jag riskerar väcka honom. I kortare sjal använder även jag en sjal utanpå på samma sätt som beskrevs innan.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?