Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8845511
Omslutet ryggkryss är min favorit! Skär inte in i axlarna som ryggsäck kan göra. Jag korsar över bröstet. Tycker det känns som en skräddarsydd ryggsäck :D och jag har lättare att få till en bra knytning och att få tyget stanna under rumpan än med ryggsäck. Jag tycker det funkar super med 8kg bebis och lika bra med 16 kg 4åring :)
#8845517
Tackar :oops: :oops: :oops:
Ja, sjalen måste vara lite längre för DH tycker jag. Sjalen på bilden är en lång 6 dvs 5m
Inte alla mina 6-or räcker till :hmm: fast de var utmärkta när jag burit framme i FWCC
Jag är strl. 42 och en sjal i strl 6 (4,7m) knyter jag ytterst på ändarna och det gillar jag inte riktig :?
Bild

Jag älskar däremot när det blir lite häng - här i en 7 på 5,4m
Bild
#8845553
Emma_oh skrev:men så snyggt att matcha skorna till sjalen! :love:
meeh det blev bara så :Hahaa:

Riktiga damer att matcha accesoarer är faktiskt ryska kvinnor i bloggen/sidan jag följer :loving: http://choosingwrap.livejournal.com/

hittar inte bra exempel just nu, men bara:
http://choosingwrap.livejournal.com/2724884.html#cutid1
http://choosingwrap.livejournal.com/2711193.html
#8845923
Fina bloggbilder, men din skomatchning är ju i nästan samma klass. Jättefint kort :)

Jag har knutit en del omslutet på sistone eftersom jag burit hem ett barn som somnat. Hör inte till vanligheterna annars, hon blir gärna buren när hon är vaken men är inte så lättsövd i sjal/sele. Känns iaf som mest praktiska knytningen att snabbt fixa till ett huvudstöd med, eller finns det nån annan? Jag får till det bra ibland, men så fort jag slarvar minsta lilla märks det så himla tydligt, tycker min gamla knytning är mindre "känslig för fel" liksom. Får ofta efterdra några gånger trots att jag tyckte att jag drog åt från början.
#8845933
Double Hammock, lätt!

Snygg och skön och enkel när man testat några gånger. Enda gången jag väljer annan knytning är om jag vet att jag bara ska söva på ryggen för att sedan försöka lägga ned sovande barn. Då krånglar jag lätt in mig i double hammock och väljer i stället omslutet eller ryggsäck. I början knöt jag jämt SHBC men tycker att den tendera att bli sned efter ett tag. Som flera andra skrivit kan man enkelt säkra omslutet med en knut också!
#8846026
lisanilssons skrev:Älskar bilderna!! :app: Du är är riktigt snygg i sjal, nu blev jag peppad att öva! Tar det tid att knyta DH? Lillan är sådär stilla på ryggen tyvärr :S :)
Det tar för mig liten stund, särskild delen där jag ska dra delen över sonens rygg (men jag började knyta på rygg för nån månad sen, så det är bara fortsätta öva), men när allt sitter sen på plats - då är det hur skönt som helst :vågen: Jag tycker också den är supersnygg :loving:
Jag har provat omsluten, men jag får bara sjalen upp i halsen och det blir något helt fel med tuttarna :Hahaa: Samma händer när jag kör tibetanskt avlutning på en enkel ryggsäck :Hahaa: :Hahaa: DH håller tuttarna, där de ska vara, så det är nog en till :vågen: till Double Hammock från mig 8)

Den videon gillar jag starkt, fast jag snurrar inte till ändarna innan jag korsar på ryggen, annars bästa instruktioner där:
http://www.youtube.com/watch?v=mC0wWrpU ... ure=relmfu
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8846491
Jag testade precis att knyta DH med en kudde på ryggen. Det kändes ok, men jag tyckte att armarna drogs bakåt på ett konstigt sätt, kanske för att det var en kudde och inte ett barn. Undrar om dottern skulle ställa upp på ett provknyt när hon kommer hem från förskolan. Fast hon är ju lite väl lång och tung förstås.
Användarens profilbild
Av Andelle
#8846979
Blev så inspirerad och var tvungen att testa DH, trodde det skulle vara supersvårt men det kändes som den lättaste ryggknytningen hittills :vågen:
Äntligen har dottern börjat trivas på ryggen medans jag knyter och det är så mycket enklare än när hon körde masken hela tiden.

Den graderade grå sjalen var superfin kamilase, vad är det för någon?
#8847250
Brukar oftast knyta dh dels för den är snygg och avlastar helt ok, men det är så svårt att få "axelbanden" att sitta kvar, vet inte om min sjal är väldigt bred?, bb slen 4,9 provade idag i den nya sommarsjalen på 4,1 och det gick oxå :)
Men tips på hur man får sjalen att ligga kvar på axlarna.
Knöt torso/ dh igår, men det känns inte ok om han somnar...
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#8847497
magwalena skrev:Brukar oftast knyta dh dels för den är snygg och avlastar helt ok, men det är så svårt att få "axelbanden" att sitta kvar, vet inte om min sjal är väldigt bred?, bb slen 4,9 provade idag i den nya sommarsjalen på 4,1 och det gick oxå :)
Men tips på hur man får sjalen att ligga kvar på axlarna.
Knöt torso/ dh igår, men det känns inte ok om han somnar...
Jag undrar också hur man får sjalen att inte glida ner på axlarna. Jag bar min 22 kilo tunga dotter i DH idag och det kändes bra förutom att sjalen gled ner över armarna hela tiden.

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Det är fantastiskt att du är intresserad[…]

Dark and Darker DMCA Allegations Are ‘Basele[…]

"In Immortal's modern-day form, there can[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?