Aktuellt datum och tid: tis apr 24, 2018 23:50
Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat
CAKirre skrev:Nu använder jag bara sele, men jag brukar luta/lägga mig fram över hörnet på vår säng, så hennes rygg vilar på sängen och hon fortfarande känner kontakt med mig. Sedan knäpper jag upp spännena och långsamt reser mig upp. Då blir det inget fall för henne och jag kan sedan lyfta upp henne och lägga henne där hon ska sova. Om hon börjar bli orolig brukar jag luta mig fram och plocka upp henne så hon får slumra vidare på min axel en liten stund, innan jag lägger ner henne igen.
Jag förstår dock att det troligen inte funkar med sjal, så jag förstår egentligen inte varför jag skrev det här...
Sanna81 skrev:Mei-taien som avlastade dåligt, vilken typ var den av?
Jag har en mei-tai sydd med en avklippt långsjal som axelremmar, och stoppat midjebälte med spänne (nederdel som en sele alltså). Den vill jag inte ge bort eller sälja då vi nog vill ha den till eventuella syskon också, men jag skulle kunna tänka mig att låna ut den så att du får testa. Pm:a din adress som det är intressant.
CAKirre skrev:Väcker denna till lov lite, för nu vill Tösen gärna bäras på ryggen och jag känner mig inte riktigt stadig nog att böja mig kontrollerat bakåt med en 11-12 kgs toddler på ryggen. Speciellt då hon inte gillar huvudskyddet/stödet. Måste nog börja träna mage och rygg... Det är alltså sele vi pratar om. Fundrade på att försöka få henne att gilla sjal, för hon tycker den vi har är fin, men då känns det samtidigt svårt att få upp stöd för huvudet om hon somnar medan man är ute och går?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst