Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
#1311767
Ja den har längre vaddering. Om jag kommer ihåg rätt så är det framförallt hur vadderingen sitter som är den största skillnaden. Hos becon börjar vadderingen nästan omedelbart efter att axelbanden gått ut från sittdelen. De flesta andra märken har en länge bit där som enbart är tyg. Istället har becon en stor ovadderad del i tyg närmast där nylonbandet är påsytt.

http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalb ... CF5503.JPG

där kan du se becon överst och sen angelpack och längst ner en ergo.. Det är en beco 4th som syns på bilderna, butterflyen är annorlunda och dess mått kommer under helgen.
Användarens profilbild
Av thanisa
#1311912
Så nu följer lite mer siffror. Tyvärr kan jag inte ge detaljen om när de olika selarna är införskaffade då jag glömde fråga.

Patapum - toddler
a. 64
b. 12,5 i mitten och 8 längst ut
c. 42+41
d. 32
e. 41,5
f. 15
g. 32
h. 57 (nylonband 30)
i. 29
j. 24-45

Beco butterfly
a. 58
b. 11,5
c. 42+44
d. 33
e. 42
f. 10
g. 41
h. 53 (24+51, finns nylonband både från sittdelen och från axelbanden som går att spänna åt.)
i. 31
j. 22-42

Manduca
a. 82
b. 13 på mitten 8,5 på sidorna
c. 67
d. 32
e. 34 med ryggförlängare 41
f. 10
g. 46
h. 56 (tygdel från spänne till nylonband 12 nylonband 52
i. 27
j. 24-38

Yamo
a. 56
b. 11-8
c. 37
d. 31
e. 34
f. 5
g. 36
h. 50 (34+36 finns nylonband på båda delarna som möts som kan spännas åt.)
i. 21
j. 16-42


Patapum

a. 67
b. 12-8
c. 36+37
d. 33
e. 31
f. 17
g. 33
h. 57 (44)
i. 24
j. 26-40

Close2you
En visningssele utan spännen så alla saker går inte att svara på.
a. 58
b. 10
c.
d. 31
e. 38
f.
g. 42
h. 50 (50)

Bondolino
Svårt att ta mått på till denna, den har inga spännen och ett kryss. Krysset gör att jga inte skulle vilja bära med den på ryggen. Den kryssplattan påminner om babybjörns klassiska modell. Finns inget skydd för kardborren så om man inte är väldigt smal kommer den nog slita väldigt på kläderna.
d 35
e 35
Användarens profilbild
Av thanisa
#1318638
Helen skrev:Ang Bondolino så ska man ta bort krysset när man bär på magen. Krysset har man OM man vill ha det där. Det är enkelt att dra ur banden ur krysset. Det går alltså att ta bort krysset även om man har selen på magen allt efter smak.
Jag har funderat lite på bondolinon, vet egentligen inte om jag skulle kalla det sele. Utan den är mer lik en MT i sin uppbyggnad. Det är då svårt att försöka jämföra den med mer klassika selar då dens mått mer är likt en MT.
Användarens profilbild
Av GIAG
#1507847
Är jag blind eller står det inte vad J är för mått på listan med måtten?
Blev väldigt förvirrad vad det kunde vara för mått nämligen :P
Användarens profilbild
Av thanisa
#1513997
GIAG skrev:Är jag blind eller står det inte vad J är för mått på listan med måtten?
Blev väldigt förvirrad vad det kunde vara för mått nämligen :P
Jag la till det måttet, skrev om det i det första inlägget jag började använda j.
Jag lägger in de mätvärdena jag fick igår här innan den nya tråden riktigt kommit igång. Jag har lagt till ett mätvärde och det är j som är det minsta respektive det största avstånd som man kan få vid bröstspännet. Lite bilder som är lagda till panakeia finns på http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalb ... selar.html
Användarens profilbild
Av GIAG
#1515322
Åh tack, hade totalt missat trots att jag läste tråden flera ggr :P
Jag la till det måttet, skrev om det i det första inlägget jag började använda j.
Användarens profilbild
Av KATARINA
#7915197
Smurfstrumpan skrev:Nån som har mått på en Manduca? Skulle vilja veta om en Ergo-ryggsäck passar på en Manduca...
Här är mått på Manduca:

Mått
Sittbredd: (ej babyinsatsen) 33 cm, sitthöjd: 33 cm/41 cm med ryggförlängare, längd höftbälte: som kortast 87 cm och som längst 148 cm, längd vaddering höftbälte: 80 cm, bredd höftbälte: 9-13 cm, kortaste läget för axelband + axelrem: 53 cm, längsta läget för axelband + axelrem: 122 cm, längd vaddering axelband: 41 cm.

Ergons ryggsäck passar bra på Manducan när man har Manducan på den lägre höjden i sittdelen. Har man den på den högre höjden så går inte båda banden att fästa på båda sidor utan bara en på varje sida.
Av Smurfstrumpan
#7915443
KATARINA skrev:
Smurfstrumpan skrev:Nån som har mått på en Manduca? Skulle vilja veta om en Ergo-ryggsäck passar på en Manduca...
Här är mått på Manduca:

Mått
Sittbredd: (ej babyinsatsen) 33 cm, sitthöjd: 33 cm/41 cm med ryggförlängare, längd höftbälte: som kortast 87 cm och som längst 148 cm, längd vaddering höftbälte: 80 cm, bredd höftbälte: 9-13 cm, kortaste läget för axelband + axelrem: 53 cm, längsta läget för axelband + axelrem: 122 cm, längd vaddering axelband: 41 cm.

Ergons ryggsäck passar bra på Manducan när man har Manducan på den lägre höjden i sittdelen. Har man den på den högre höjden så går inte båda banden att fästa på båda sidor utan bara en på varje sida.
Åh, tack snälla för den infon! Jag är mycket sugen på en Manduca :-) Tror jag ska åka och prova en i helgen ;-)
Användarens profilbild
Av KATARINA
#7916713
Smurfstrumpan skrev:
KATARINA skrev:
Smurfstrumpan skrev:Nån som har mått på en Manduca? Skulle vilja veta om en Ergo-ryggsäck passar på en Manduca...
Här är mått på Manduca:

Mått
Sittbredd: (ej babyinsatsen) 33 cm, sitthöjd: 33 cm/41 cm med ryggförlängare, längd höftbälte: som kortast 87 cm och som längst 148 cm, längd vaddering höftbälte: 80 cm, bredd höftbälte: 9-13 cm, kortaste läget för axelband + axelrem: 53 cm, längsta läget för axelband + axelrem: 122 cm, längd vaddering axelband: 41 cm.

Ergons ryggsäck passar bra på Manducan när man har Manducan på den lägre höjden i sittdelen. Har man den på den högre höjden så går inte båda banden att fästa på båda sidor utan bara en på varje sida.
Åh, tack snälla för den infon! Jag är mycket sugen på en Manduca :-) Tror jag ska åka och prova en i helgen ;-)
Gör så :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?