Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
#921075
Mina föräldrar har berättat att när jag var liten hade de en sele av "något japanskt märke" som de bar mig i. Jag blev förstås nyfiken och har försökt visa bilder på alla selar med japansk-klingande namn jag har kunnat hitta (t o m mei tai trots att det är kinesiskt), men de har inte känt igen vare sig namn eller bilder. (Sjaälvklart har den här selen inte heller lyckats fastna på något kort från när jag var liten.)

Är det någon här som har en aning om vilken japansk sele som kan ha gått att köpa i Sverige i mitten av sjuttiotalet?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
#921131
En sån har jag också åkt i och faktiskt hittat en bild på i mammas fotoalbum. Jag får väl försöka scanna det vid nåt tillfälle...
Användarens profilbild
Av funshine
#921419
Jag köpte en japansele av korell. har ingen egen bild på den men korell har kanske kvar den hon hade i annonsen.
Av belinda
#921449
En kommodo-sele kanske :D eller det nu stavas :roll:
Av Gummsan
#921802
blev ej buren i en japansk sele som barn men är grymt nyfiken på hur de ser/såg ut...
Användarens profilbild
Av miriel
#921873
Det är nog en kodomosele (kodomo=barn på japanska) (semper verkar ha sålt såna på 70-talet/80-talet). Det är som en onbunohimo. :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
#922186
Det är inte en Onbunohimo, den har jag visat dem (på bild). Men kodomo, kanske det. Ska kolla.
Av Gummsan
#922350
googlade lite... :tumup:

googla på onbuhimo
fick många träffar på sjalar och selar
Användarens profilbild
Av Teusa
#9470117
DitteH skrev:Hej!
Min mamma har äntligen lyckats hitta en kodomo på loppis! Himla bra. Tog en bild, men lyckas inte posta här?
Du måste ladda upp bilden på Picasa, Photobucket eller liknande. Kopiera länken och klistra in mellan img-taggarna du hittar ovanför rutan du skriver i.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?