Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sanst
#9533820
Hej!

Vilka typer av wrap conversions/meh dai/wraptai och allt vad de kan kallas har ni testat, och vad skulle ni rekommendera?

Hälsningar, Sanna
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9533841
Hej, och välkommen hit! Vi har en mei-tai med utbredbara axelband som är sydd av en långsjal. Enligt mig är det bästa bärverktyget :tumsup: . Tyvärr var det nog länge sedan det fastande på bild, återkommer om jag hittar någon.
Användarens profilbild
Av Deviant
#9533847
Vi har både sele (full-buckle) och (buckle-)onbuhimo sydda av sjalar till tvååringen. Helt underbara! Selen har vi använt flitigt i ett år så den är väl beprövad men onbuhimon är ny men supergosig och skön. Vi har en babysele också från samma sjal som onbun men den har vi inte provat än. Alla mina är sydda av samma tjej, hon kallas Mirinja (http://mirinja.se)

Men jag tänker att wrap conversions är mysigt för att de är av sjaltyg men att vilken variant är helt beroende på vad du/ni gillar själva och hur ni bär osv osv? Om du inte vet vad du gillar så kanske lite mer information kan hjälpa för att tipsa dig om vad du borde kika på. :)

Typ hur stort är barnet, vad har ni burit i hittills och vad har du gillat eller inte gillat med det?
Av sanst
#9533898
Hej!

Tack snälla ni för era svar! :)

Lite mer info och anledning till att jag frågar...Mitt första barn bar jag från att hon var nyfödd i en Looma sino trikå-sjal som hon i princip bodde i dygnet runt. När hon blivit lite äldre skaffade jag även en vävd sjal från Little frog som också använts en hel del. Dessutom hade vi ärvt en ergobaby 360-sele från kusinerna som har varit det vi använt den senaste tiden. Nu är hon drygt 1,5 år och bärs inte så mycket alls längre.

MEN nu har barn nr 2 på väg och jag fick syn på ”Tula free to grow” wrap conversions, vilket jag tyckte verkade perfekt. Mjukt sjaltyg i kombination med enkelheten med sele. Dock är de väldigt dyra!! Ergobabyn tycker jag absolut är för klumpig för en liten nyfödd bebis, men om det finns någon variant på sele eller liknande som är smidig med mjukt tyg skulle jag gärna vilkankomplettera med en sådan.

Googlade vidare och insåg att det verkar finnas olika varianter som är något slags mellanting mellan sele och sjal, och tänkte det är bäst att fråga här om det finns någon som har tips och erfarenheter :)
Användarens profilbild
Av Deviant
#9533907
Mirinja som jag pratade om syr allt möjligt men både selen jag använder till min toddler och den jag nyss beställt hem till kommande bebis är inspirerad av connectas selar. De räcker också länge tex är det inget tjockt midjebälte utan man kan vika panelen vid midjan för att göra den kortare, först två gånger och sedan en gång osv och sen ha den helt ute. Det är också med ett fint band i samma sjaltyg för att dra ihop den på bredden. Jag kommer kunna använda babyselen från nyfödd till typ storlek 86.. ja längre om man vill eftersom det är mindre viktigt hur barnet sitter då men då har jag ju toddler-selar som tar över. :)

Det kostar också en slant och givetvis påverkar valet av sjal slutsumman. Men man kan antingen skicka in en sjal själv och hon syr av den eller se vad hon har att sy av hemma. Hon har företag med f-skatt osv och är mycket seriös och hon har vikttestat sina varianter med sin sambo (!). Du kan ju kolla hennes sida för priser om det låter intressant, tror det borde bli runt tusenlappen billigare än tulas wrap conversions men har inte så bra koll ärligt talat. Är det intressant får du gärna skicka PM för annan kontaktväg så kan du få se bilder på de jag har osv. :)

Obs, jag har ingen som helst provision utan är bara extremt förtjust i mina bärdon från henne. :Hahaa:
Av ivarlodbrok
#9572971
Hej!

Åh, det är så kul att höra att du är intresserad av bärdon och olika typer av bärsjalar! Du har helt rätt, marknaden är verkligen full av olika alternativ och stilar. Det är spännande att se hur kreativiteten flödar när det gäller design och funktion.

Wrap Conversion (WC) låter verkligen intressant, särskilt hur man kan ta en vävd sjal och omvandla den till något så unikt och personligt. Det påminner mig lite om hur virkad klanning kan anpassas till så många olika stilar och ändamål, nästan som konstverk i sig själva.

Meh Dai (Mei Tai) verkar superpraktiskt med dess enkelhet och justerbarhet. Det är fantastiskt hur något så enkelt kan vara så funktionellt och bekvämt. Och WrapTai, en sådan fascinerande kombination! Det verkar som en perfekt blandning av stabilitet och flexibilitet.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?