Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av felicia123
#9516569
Hej! Har använt en becon bärsele sedan mitt barn var nyfött. Hade en tricot slen som användes lite men tyckte det var svårt när hon var pytteliten och sen har bara bärselen använts av ren vana. Nu så har jag däremot fått ont i ryggen och känner det är dags att testa på sjal igen. Har googlat och läst lite här men tar ändå väldigt gärna emot tips på bästa vävda sjalen som funkar på sommaren för en 8 månaders+ :D
Tack
Felicia
Användarens profilbild
Av Teusa
#9516581
Hej!

Det finns så otroligt många bärsjalar. Min första vävda sjal är en Didymos 100% bomull. Den är lagom tjock. Den är lagom glidig och lagom greppig. Det känns som om det tål mycket. Inte så ömtålig lixom. Lätt att tvätta. Jag använder den fortfarande.

Sen kanske inte bomull är det svalaste. :hmm: Har inte burit i vävd sjal på sommaren än.

Lin ska vara svalt. Jag har en Didymos 50 lin och 50 bomull. Ingen sjal jag skulle rekommendera en nybörjare dock. Om det inte är väl begagnad och helt inbruten. Min är svår att spänna och knyta. Avlastar sjukt bra när jag väl lyckas få till ett bra knyt.

Jag har en skrynkelgås oxå. Gauze tror jag den heter egentligen. Den är tunn och ska vara riktigt sval. Jag har inte använt den så mycket än då det inte varit så varmt. Många här på Sjalbarn rekommenderar den!

Ull ska vara varmt på vintern och svalt på sommaren. Jag har en i 100% ull. Ser ut som en yllefilt. :fnissa: Köpt på Etsy. Hopplöst att länka Cariad Bach baby sling. Den har jag använt en varm dag. Vi blev inte extra varma av sjalen.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?