Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9513987
Hejsan,

Jag har letat men inte hittat svar på just den frågan.
För ett år sedan var jag med om en olycka och min högra arm/axel är sedan dess i stort värdelös.
Jag väntar tredje barnet(värdelös tajming, men så kan det bli) i september/oktober. Trots intensiv sjukgymnastik så finns det inte en chans att min axel/arm kommer klara tyngden av ens ett nyfött barn, så därför försöker jag nu leta efter alternativ.

Jag kommer inte kunna använda bärselar eller knytningar som ligger över båda axlarna.
Vad finns det för alternativ då? Ringsjal vet jag om, men finns det något annat man kan använda?

Jag är även medveten om snedbelastningen som kommer, men jag har inte så mycket val =)
#9513993
Det finns en bärsele som sitter på en axel, scootababy tror jag den heter! Många andra bärselar går att dra om för att sitta över en axel men är inte direkt gjorda för det. Min Beco Gemini, t.ex. men det var inte bekvämt. Tror addbaby har nån ringsjalsliknande sele också?
#9513996
Det finns massor av knyt med vävd sjal som bara går över en axel, dessutom avlastar de ofta rätt bra eftersom man drar något varv runt midjan också. Ringsjal funkar för kortare stunder, men vävd sjal är bra om du bär mycket.
#9513997
Kristina skrev:Det finns massor av knyt med vävd sjal som bara går över en axel, dessutom avlastar de ofta rätt bra eftersom man drar något varv runt midjan också. Ringsjal funkar för kortare stunder, men vävd sjal är bra om du bär mycket.
Jo jag tänkte också på det men problemet är väl att en behöver 2 fungerande armar för att kunna knyta, eller? Men har en hjälp med knytandes kan det såklart gå.
#9514001
Knytningar kan gå att få till, dels har jag en 10-åring som garanterat hjälper till där han kan, dels har jag blivit rätt bra på att nyttja alltifrån dörrhandtag till skohorn som hjälp. Jag har 30% rörlighet och ännu läre styrka i armen så jag kan inte dra åt eller hålla fast något med den.

Och det är ju just när det är yttepytte som problemet kommer vara som störst, då jag måste kunna diska och ta mig runt här hemma och inte har två armar för att plocka och dona.
Tar gärna emot tips på sjalar + knyt som kan fungera över en axel med, då jag har ett tag på mig att träna på att få till rätta knycken innan liten kommer =)
#9514051
Andelle skrev:Kolla in barsjalsutmaningen på instagram, den här veckan är det fokus på just ett knyt (coolest hip cross carry) som bara går över ena axeln.
Just det knytet gillar jag massor, det går att knyta klart innan man stoppar i bebis och är lätt att justera.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?