Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MariaEmma
#9503773
Hej

Jag har en dotter som är 2,5 månad , Emma, och jag skulle vilja prova att bära henne i bärsjal men känner mig lite överväldigad av all information som finns och vet inte vad jag ska välja.

Jag har en bärsele (Ergobaby med spädbarnsinlägg) men jag tycker inte den fungerar optimalt. Dels blir både jag och Emma väldigt varma och jag får också ont i ryggen efter en timmes bärande eller så. Tycker också att det är krångligt att jag inte kan sätta mig ner med den på.

Det jag söker är alltså en sjal som kan fungera bättre än selen. Den bör vara lätt att ta på sig, inte varm, lätt att sätta i och ur Emma i då hon ammar ganska ofta och gärna inte alltför dyr heller. Finns det någon som passar in på min beskrivning? Vad rekommenderar ni?

Tack på förhand!
Av Flygmusen
#9503778
Snart är bäbisen ur spädbarnsinlägget och då kommer nog Ergon vara svalare än de flesta sjalar för er bägge. Kanske kan ni prova utan redan nu? Jag har en manduca som har en annan typ av lösning men min son var inte ens en månad innan jag började bära honom utan insats bara inne i själva selen med benen innanför. Jag vet att detta inte var svaret som du var ute efter men kanske kommer ändå Ergon vara ett bättre alternativ om ni är varma av er än sjal.
Användarens profilbild
Av Medlawg
#9503798
Gillade också Looma Sino som bebissjal, den kan dock (som de flesta sjalar) vara varmare än sele. Tycker att krinklade sjalar (typ gauze) var luftigast, men de är lite krångligare att knyta om man inte är van vid sjal.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?