Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sciael
#9473344
Hej!
I mars ska vi få vårt andra barn och jag vill helst bära så mycket som möjligt delvis för att kunna göra annat med äldsta barn men också för att kunna njuta av bebis tiden fullt ut. Jag bar inte mitt första barn förutom vid resor och liknande och bara i sele, men nu har jag införskaffat några bärdon....
Jag har i nuläget:
- en ringsjal sydd från en Oscha starry night
- en vävd sjal storlek 6 med hempa (begagnad)
- en ergobaby med baby inlägg
- en Hoppediz mei tai
Min tanke var att skaffa olika alternativ så att jag kan bära från början trots att jag är inte så duktig på att knyta.
Några har rekommenderat att börja med ringsjal, vad tycker ni?
Av Flygmusen
#9473345
Jag hatade ringsjal men det är ju olika för alla. Förra gången bar jag mest i manduca när dottern var liten men jag hade ingen mei tai och ingen vävd sjal. Trikåsjalen har vi gjort oss av med, jag och hon hatade den. Nu är jag gravid igen och hoppas kunna använda min manduca och vävda sjal första tiden och när barnet är något större mei tai.
Användarens profilbild
Av Mikaela
#9473346
Jag testade en trikåringsjal när min minsta föddes. Den var supermysig, men eftersom han vägde rätt mycket från början var det inte så lång användningstid, den blev svajig direkt. Men dottern hade kunnat ha den i tre-fyra månader innan hon blev för tung.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9473347
Även om du har flera bra bärdon redan så kanske en trikåsjal vore något för er? Den är smidig att ha färdigknuten på sig och en kan ta i och ur bebisen utan att knyta om vilket gör att det går snabbt.

Ringsjal använde jag först när bebisen var nån månad och hade lite mer styrsel, den vävda sjalen med hampa kommer ni säkert använda mycket men just hampa är ganska rejält och iaf jag tycker nog det är lite grovt för en nyfödd. Det beror såklart på vilken sorts sjal det är, är den tunn och smidig samt välanvänd av tidigare ägare kan den nog funka till en liten men hampa brukar vanligtvis användas mer i sjalar för större barn iom att det avlastar så bra.
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9473379
Jag röstar också för att du skaffar en trikå också, just för den första tiden. Enkelt att bara ta i och ur bebisen utan att behöva knyta om.

Finns säkert flera begagnade här på SB som vill byta ägare, så det är ju inte en så stor investering.
Användarens profilbild
Av telistant
#9473387
En välanvänd bomullssjal. Ganska tunn skulle jag ha till en nyfödd. Jag använde trikå till ettan men till tvåan och trean använde jag en calin bleu gauze och en indio och en ullsjal från didymos, lite beroende på temperatur och om vi skulle vara inne eller ute.
Av sciael
#9474200
Tack såååå mycket för alla tips!
Jag hade en trikå sjal till första barn men det var ingen succé så jag sålde det. Jag får testa mig fram och eventuell leta efter någonting begagnad om det skulle behövas.
Av sciael
#9485191
Hej!
Jag tänkte bara uppdatera er alla (och kanske hjälpa någon annan som hade liknande funderingar!).
Min babis kom lite tidigare än förväntad och hann därmed inte skaffa en trikåsjal.
Jag testade först ringsjal när hon var bara en vecka gammal och det fungerade riktig bra, det kändes mysigt och lätt att ta på/av men efter bara några veckor gick jag över till mei tai eftersom hon växer snabb och mei tai avlastar mycket bättre tycker jag. Dessutom panelens bredden kan justeras i Hoptai och hon sitter riktig nra i den. Vi har också provat sjal några gånger men jag är inte så erfaren och hon har inte alltid tålamod för det... :cry: hoppas vi kan använda sjal mer i framtiden men ringsjal funkar fortfarande bra för korta stunder hemma.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?