Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hjortrongull
#9375904
Hej!
Vore toppen om ni kunde komma med lite råd. Jag är ute efter en sele. Min son är 4 månader och har 68 i kläder (vet inte precis hur lång han är för tillfället). Själv är jag 163 och väger 53, så åt det mindre hållet och pappan är ingen jätte han heller. Vill ha en sele som avlastar så mkt som möjligt då jag har lite ryggproblem (kör hemmaträning för att stärka bålen också).
Hittills har vi provat en manduca som jag tyckte hade ett skönt avbärarbälte men upplevde den alldeles för stor, fick ha nästan alla remmar indragna på max vilket inte kändes så bra. Har även provat en ergo performance som jag inte heller är helt nöjd med utan upplever att den kanske också är för stor? (till min 11 åring hade vi en ergo när han var liten och den gillade vi väldigt mkt). Gillar dock att performancen känns mjuk för barnet.
Så jag är alltså ute efter en sele som passar lite mindre bärare och som avlastar bra och som gärna inte är alltför varm (varm bebis) och helst inte alltför hög i ryggen då sonen gärna vill kunna titta runt lite.
Har därför funderingar på Pognae, Tula baby och Beco soleil. Vill inte gärna ge upp tanken på en manduca helt, fast det kanske jag borde... Tulan känns bra och folk verkar nöjda med den. Hur är Tulans avbärarbälte? Och är det heelt hopplöst att få på huvudstödet själv på ryggen? Sitter barnen bra i pognaen? På en del bilder tycker jag att ryggarna ser så raka ut, ser bättre ut i Tulan då.
Är det ngn som har råd att ge till en förvirrad mamma med massa beslutsångest :roll: Skulle bli väldigt glad för minsta lilla input :D Kanske det rent av finns ngn som provat alla och har ngt att säga :vågen: :D
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9375911
Hej,
Jag är i din storlek ungefär, Tulan tror jag blir för stor för er, jag har burit i Ergon och har varit väldigt nöjd med den och senare med större barn en Wompat toddler.

Vad känner ni för en hybrid, ett mellanting mellan sele och sjal. En mei taj tror jag på.
Av hjortrongull
#9375919
Tack för svar! Ok, jag har läst på många ställen att just de tre skulle vara bra för mindre bärare. Även Tulan (Tula baby och inte toddler :wink: ) Men du har tyckt att den var för stor?
Vill ha sele för det känns smidigast då min bebis gärna vill i och ur hela tiden. Har burit i trikåsjal fram tills nu. Gillar inte vävd. Inte provat mei tai just men använde en annan typ av fyrkantssjal till min äldsta och det gillade vi visserligen man han tyckte också om att sitta långa stunder. Men det finns så många otroligt vackra mei tai så ngn gång flyttar det nog in en bara därför :D Men om Tula baby blir för stor kanske det lutar åt en pognae.
Av Managydja
#9375923
Vi har varit jättenöjda med vår Pognae, trivdes mycket bättre med den än med Ergo och Manduca som vi hade innan (till storasyster). I sommar då lilleman blev 1,5 år började den dock kännas liten så då blev det en Wompat istället. :)
Av hjortrongull
#9375973
Åh det låter ju bra. Gillar vädringsluckan på Pognaen. Egentligen är det mest utseendet på Tulan som jag gillar, samt att den ser mjuk och skön ut för barnet. Vill därför gärna få det till att det är den perfekta selen för oss men kanske måste tänka om. Men de är ju så fina :-D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?