Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara+
#9361265
vi har en tula toddler. spännet är ju på höften men det stör inte tycker jag?

milsvidd avlastning mot angelpack.
Användarens profilbild
Av marmite
#9361329
Tror boban blir för liten, vi har i alla fall vuxit ur vår eftersom vi inte kom överens med fothällorna... En wompat i medium eller toddler eller en tula säger jag!
Användarens profilbild
Av Sara+
#9361347
Fridute skrev:
Sara+ skrev:vi har en tula toddler. spännet är ju på höften men det stör inte tycker jag?

milsvidd avlastning mot angelpack.
Låter ju bra. Hur är spännet mot på en ergo? Har du problem med ergon på ryggen?

Kollade på boba faktiskt, men har ju så fult namn :hide: och är ganska fula också, mer som en ergo liksom. Sedan såg jag att den är smalare än ergon
har bara burit på magen med ergon tyvärr. vad är det du har problem med? midjebältet är tjockt vadderat så jag upplever inte att spännet skär in om det är så du menar?
Användarens profilbild
Av Sara+
#9361351
Fridute skrev:
Sara+ skrev:
Fridute skrev:
Sara+ skrev:vi har en tula toddler. spännet är ju på höften men det stör inte tycker jag?

milsvidd avlastning mot angelpack.
Låter ju bra. Hur är spännet mot på en ergo? Har du problem med ergon på ryggen?

Kollade på boba faktiskt, men har ju så fult namn :hide: och är ganska fula också, mer som en ergo liksom. Sedan såg jag att den är smalare än ergon
har bara burit på magen med ergon tyvärr. vad är det du har problem med? midjebältet är tjockt vadderat så jag upplever inte att spännet skär in om det är så du menar?
Nä inte på magen. Men bär man på ryggen får man skav på höftbenen eller blåmärke.
spännet sitter delvis ovanpå det vadderade så det skyddar höftbenet.
Användarens profilbild
Av Sara+
#9361355
Fridute skrev:
Sara+ skrev:
Fridute skrev:
Sara+ skrev:
Fridute skrev:
Sara+ skrev:vi har en tula toddler. spännet är ju på höften men det stör inte tycker jag?

milsvidd avlastning mot angelpack.
Låter ju bra. Hur är spännet mot på en ergo? Har du problem med ergon på ryggen?

Kollade på boba faktiskt, men har ju så fult namn :hide: och är ganska fula också, mer som en ergo liksom. Sedan såg jag att den är smalare än ergon
har bara burit på magen med ergon tyvärr. vad är det du har problem med? midjebältet är tjockt vadderat så jag upplever inte att spännet skär in om det är så du menar?
Nä inte på magen. Men bär man på ryggen får man skav på höftbenen eller blåmärke.
spännet sitter delvis ovanpå det vadderade så det skyddar höftbenet.
På tulan? Det gör det liksom typ på ergon också och det hjälper inte, gissar att det beror på exakt var det sitter och hur man är byggd själv. Därav att det skulle vara intressant att veta om tulan har samma skavrisk som ergon
ja, på tulan. har sålt ergon tyvärr så nu kan jag inte jämföra.
Användarens profilbild
Av ellla
#9361657
Fridute skrev:
ellla skrev:Jag älskar min AP!!
Och behöver också en ny sele... Wompat skulle jag köpa om jag hade råd...
Jag har inte riktigt fallit för wombat, tycker den ser lite mycket helmulle ut
:)
Jag tror att jag tycker att axelbanden är för tjocka. Kanske...

Jag vill helst bara ha en större AP :)
Av ylvast
#9361934
Connecta har en toddlermodell (men där måste man köpa till vaddering till midjebältet) och Sleepy Nico syr upp toddlerselar på beställning. Bägge ser ut som Angelpacks tycker jag!

Sleepy Nico: http://sleepynico.com/pages/made-to-order

Connecta: http://www.connectababycarrier.com/prod ... -in-stock/

Jag har dock varken haft en AP eller någon av ovanstående toddlerselar, men jag hade en Sleepy nico i babystorlek när barnet var litet. Väldigt smidig och nätt tyckte jag (även om jag föredrar MT's med utbredbara axelband)!
Användarens profilbild
Av Sara+
#9361988
Jag såg en wompat på nära håll igår, den verkade ha väldigt lite vaddering på midjedelen? Är det tillval eller var det en äldre modell?
Både tunn vaddering och kort.
Användarens profilbild
Av Sara+
#9363430
Fridute skrev:Har bestämt mig för en Tula. Dock kostar den mycket mer att beställa från eller till sv och vi kommer semestra i Polen så hoppas få köpa en där.
Roligt! Undrar om de bär barnen mkt i Polen eller om de bara tillverkar mkt selar/sjalar där?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9363608
Fridute skrev:
Sara+ skrev:
Fridute skrev:Har bestämt mig för en Tula. Dock kostar den mycket mer att beställa från eller till sv och vi kommer semestra i Polen så hoppas få köpa en där.
Roligt! Undrar om de bär barnen mkt i Polen eller om de bara tillverkar mkt selar/sjalar där?
I Slovakien såg jag iaf ofta eller ok man såg inte barn så ofta, men ofta i sele och sjal, ifs kollade de skumt på mig/oss när vi handlade med henne i sjalen. Men vanligtvis inte lika ufofisierade som jag fortfarande kan känna mig i Sverige. Ifs bär jag mest i sele numera och bor i en liten by, men trotts detta glor folk. Alltså kanske för att det är en liten by.
Spännande! :vågen:

Ang. skavet på höften från Ergon vid ryggbärande så får jag inte det med Tula toddler´n. Har ingen Ergo här hemma att jämföra med, men om jag minns rätt från när jag jämförde dem så är vadderingen på midjebandet längre på Tulan, så att det iaf på mig faktisk når runt även till höftknölarna.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?