Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hamuchi
#9359871
Någon som har erfarenhet av dem? http://littlefrog.pl Jag har just börjat sjala och är sugen på en 5,2 men har inte ekonomi för någon "dyrare" sjal.
Användarens profilbild
Av Ellynil
#9360931
Tass! Undrar också.

De har ju ett väldigt bra pris och jag tycker de har många fina färger.
Av hamuchi
#9361211
Har klickat hem en 5,2 Jasper nu. :D Är sjalnybörjare men de verkar bra efter vad jag läst mig till. :)
Användarens profilbild
Av Eyia
#9361218
Gah vad fina! Nu vill jag med ha ju :lol: Mina favoriter är Azurite (så vacker!), Boulder Opal och Alexandrite. Du får recensera sen när den kommer!!
Av NymphadoraTonks
#9364699
Har själv inte provat men kommer från Wroclaw (i Polen) där företaget är baserat och har pratat med ägarinnan som driver företaget tillsammans med sin man. De började med att sälja lite allt möjligt i eko-föräldra-väg såsom tygblöjor, eko-kosmetika, ergonomiska bärselar och olika sorters bärsjalar men nu håller de så sakta på att avveckla det till förmån för en manufaktur av vävda lång- och ringsjalar... Jag var och besökte själva tillverkningsstället bara för några veckor sedan (skulle kolla på lite blöjor etc) och båda ägarna verkar vara superinsatta och engagerade så det verkar verkligen vara ett bra företag som är värt att stödja!

Jag vet att många kommer att undra varför priset är så mycket lägre än på andra vävda sjalar men den enkla förklaringen är att man väver dem främst för den polska inrikesmarknaden och de flesta i Polen har inte råd att lägga flera tusen på en sjal, de kommer tycka att de 4-500 man betalar för Little Frog är ganska dyrt redan.

Har själv köpt en elastisk sjal först till vårt kommande barn men när det blir dags att övergå till vävd tänker jag definitivt köpa från Little Frog, de har ju superfina färger på sjalarna också!
Av hamuchi
#9365721
Har bara testat den ett par gånger men älskar den än så länge. Den känns väldigt stabil & lättknuten. :) Det "märks" att den är billigare t.ex. på att det var svarta prickar från bomullen på min. Så som det kan bli på obehandlad bomull ni vet. De gick att rolla & tvätta bort. Jag är väldigt känslig för lukter & denna luktade inget kemiskt alls. Kan absolut tänka mig att beställa därifrån igen! Men nästa gång väljer jag nog inte ups för de är så himla krångliga att ha å göra med. :p
Av NymphadoraTonks
#9388804
Kan uppdatera att jag haft min Little Frog bomull/linne-sjal i nästan 2mån (den elastiska sjalen blev ganska snabbt ersatt) så nu har den hunnit bli mjuk och gosig och jag måste säga att jag älskar den! Den är superstadig men mjuk, dottern älskar att sitta i den. Tyget är ganska tjockt men ändå inte supervarmt (är dock kanske inte direkt en sommarsjal). Betalade allt som allt 700kr inkl frakt för min version (de i 100% bomull är billigare än bomull/linne), definitivt prisvärt!!! Kommer troligen investera i en till vävd sjal men detta endast då min är en strl 7 och jag vill kunna göra ryggknyt framöver utan att ha flera meter tyg hängandes...
Av Altariel
#9408595
Nu har jag beställt en 4:a. Passade på när det var rea i helgen, drygt 400 kr inkl. porto. "Behövde" en kortare sjal och billigare än så blir det ju knappast. Skönt med en som jag inte behöver vara hysteriskt rädd om också :tumup:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9408610
Altariel skrev:Nu har jag beställt en 4:a. Passade på när det var rea i helgen, drygt 400 kr inkl. porto. "Behövde" en kortare sjal och billigare än så blir det ju knappast. Skönt med en som jag inte behöver vara hysteriskt rädd om också :tumup:
Behöver man nån kod för rean?
Av Altariel
#9412129
Nu har jag använt min i några dagar. Första intrycket är att den är mjuk o smidig trots att den är helt ny. Men den är också väldigt glidig, det är inget grepp alls i den känns det som, och det gör den lite svårknuten, tycker jag. Får se om jag kan komma överens med den, det är ju första kortare sjalen jag testat så jag får väl ge det ett tag.

Funderar dock på om det är bra eller dåligt att öva ryggknyt med en såpass glidig sjal?
Användarens profilbild
Av SCSI
#9412477
Jag tycker att ryggknyt var lättare med en glidig sjal - man bryter armarna av sig tillräckligt ändå i början...
Av Altariel
#9412478
SCSI skrev:Jag tycker att ryggknyt var lättare med en glidig sjal - man bryter armarna av sig tillräckligt ändå i början...
Det låter bra! Då ska jag bara ta tag i att börja då...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?