Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kortisen
#9356480
Skulle behöva lite råd angående bärsele som kan passa vår familj.

Jag som är kort och smal bär vår fyramånaders i en beco butterfly ii som jag tycker funkar mkt bra. Vi köpte en manduca till min sambo som är lång, men han tycker inte att den är skön att bära i och att den avlastar bra. Han har provat becon som han tycker känns bättre, så vi funderar på att sälja manducan och köpa en ny sele till sambon. Jag vill helst ha två selar så att man slipper justera inställningarna varje gång vi byter bärare, men samtidigt verkar det onödigt att köpa två av samma selar. Funderar på om bebisen kanske växer i manducan med tiden eller om sambon bara inte fått till det med inställningarna? Någon som har lite tips om hur man bättre kan få till det med manducan eller en alternativ bärsele som skulle kunna passa oss?
Av LillaGrodan
#9356822
Nu är jag för liten för manducan, men sambon använder den. Har även haft en beco butterfly II och ett par andra. Jag skulle tippa på att han behöver testa att justera diverse remmar först för så extremt stor skillnad är det ju inte på det olika selarna rent avlastningsmässigt......särskilt inte med ett så litet barn. Jag upplever dock att man kanske oftare med selarna med den "klassiska" konstruktionen drar åt remmen i nacken lite för dåligt. Min sambo hade inledningsvis axelremmarna för korta och så nackremmen för lös. Blev väldigt annorlunda när han släppte på axelremmarna och drog åt nackremmen mer. Barnet sitter lika tajt på båda sätten, men vikten hamnar ju helt annorlunda för bärare......om du förstår vad jag menar :-).
Av kortisen
#9356990
Tack för tipset, ska prova det! Himla svårt att veta hur man bäst ställer in selen i början tycker jag - man har ju egentligen ingen aning om hur det ska kännas!
Av syster_kristin
#9360059
Jag korsar alltid axelbanden på ryggen när jag bär mage-mot-mage. Tycker det är som natt och dag mot att bära med axelabanden "som en ryggsäck bakochfram"

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?