Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9354044
Ska välja toddler sele, men har sjukt med ångest över valet. Trodde jag valt att vi skulle ha en Tula Toddler, tills jag läste att den upplevdes stor av en medelstor kvinna på FamiljeLiv... Stämmer det?
Är själv 165 cm och väger 57-60 kg, och har ganska smala axlar och midja. Kommer den bli för stor för mig?
Vad finns det för alternativ för mig och min son på 82-85 cm/12-12,5 kg? Eller ska vi härda ut med vår Ergo och sjalar?(trots att Ergon inte ger sonen grod/M-position fullt ut längre och sjalarna är opraktiska när han vill ner och upp och ner och upp hela tiden)

Har läst om Boba (inte särskilt stor för barnet tycks det, och har fotstöd vilket verkar krångligt), Wompat (lite väl dyr i mitt tycke, och svår att beställa?), Patapum (som är lika liten som Ergon verkar det som och därför onödigt inköp).

Hjälp och tips mottages gärna!
#9354056
Nu är jag mindre än dig och har en wompat på väg, men har även en Oh snap från babyhawk som jag bar mina äldsta i tills de var i 3-årsålden. Den har inte lika bred och hög panel som tulan, men klart större än de vanliga som manduca, ergo, beco och även boba. Kanske inte billigaste den heller dock......det negativa är ju också att den inte har något huvudstöd om man har ett barn som somnar på ryggen annars är den grymt skön att bära i tycker jag. Mei tai gillar ju många. Jag kommer bara inte riktigt övrens med det så kör på sjal eller bärsele.
#9354094
Har inte tittat på BHOS än, men ska kanske göra det.
Hade ju annars varit bra med en lite större sele (för barnet).
Dessutom somnar sonen inte jätteofta i när jag bär nu, men vi ska ut och resa om en månad och även senare i höst, och då lär det ju bli mycket bärande och sovande på ryggen (tänkte inte ta någon sulky med)... :roll: Kan väl använda en extra sjal, i och för sig.
#9354096
Jag är 175 cm lång och har som minst vägt 54 kg när jag burit i Tulan. Då hade jag bröstspännet på det absolut tightaste, men nog hade jag kunnat dra åt någon cm till om det bara hade gått. I vanliga, icke-ammande fall, så väger jag mellan 60-62 kg, och även då spänner jag åt bröstspännet så hårt det går. Däremot finns det huuuuuuuuur mycket plats som helst för större bärare, så min man har trivs väldigt bra med det (han är drygt 190 cm och väger 90-95 kg, beroende på om det är glassäsong eller inte ;)).

Connecta har en toddlersele, och Sleepy Nico har en som man kan specialbeställa, b la via deras facebooksida (https://www.facebook.com/SleepyNico?fref=ts). Men där tror jag att det är ganska lång kö på den, men den ser himla fin ut (jag har bebisstorleken som ligger och väntar på nästa bebis). Bägge är i varje fall lite billigare än Wompaten, en Connecta kostar t ex 72 pund, plus frakt från England då. Connecta hittar man här: http://www.connectababycarrier.com/prod ... -in-stock/
#9354111
Ylvast: Får jag fråga hur stor du är/var runt bysten? (eller är det för personligt?) Dina 54 kg på 175 cm måste nog gjort dig smalare, rent allmänt, än mina kg på 165 cm. Det blir ju en lite mer hoptryckt fördelning eller vad man ska säga när man är kortare som jag. :oops:
Åh, alla fina mönster på Connecta Integra var ju out of stock! Men oj så fina de där sjal-converteringarna var! :love: Men då är prisbilden en annan, med frakt till Sverige och allt...
#9354193
Tack, väldigt bra att veta! Mätte på mig och jag är 90 om jag drar åt lite precis ovanför bysten, så behöver nog inte oroa mig. Måste ha en skev bild av mig själv som smal/liten över bysten... :oops:
#9354238
Vad glad jag blir att få höra det! :vågen: Jag hade ju i stort sett bestämt mig för en Tula, kanske för att jag fått för mig att jag inte kunde ha den. Dessutom om du som är mindre än mig kan ha den med både halvstort och stort bärbarn så betyder det att barnets storlek inte påverkar allt för mycket (inom rimliga gränser) utan selen är lagom! :D

Synd på de andra selarna. Tyckte speciellt bra om Connectan med rosor... Det är alltid lika svårt när jag tittar efter selar/sjalar. Jag förtjusar mig i minst hälften av det jag ser och sen blir det svårt att välja bort bland allt det fina. :cry:
#9354388
Vi är verkligen jättenöjda med vår Tula ska jag kanske lägga till. Det enda dåliga med den är huvudstödet, som jag upplever att man behöver vara två för att få till. Nu är det iofs nästan ett år sedan hon sov på ryggen senast, och då räckte ryggpanelen så högt upp att hon ändå fick bra stöd för nacken, om jag var själv. Eftersom jag älskar att bildspamma så blir det en bild på det ;)

Bild

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?