Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9351946
Själv sjalade jag första året och har inte så bra koll på vilka selar som kan passa en nyfödd.

nu väntar min syster sitt andra barn och de vill bära. Äldre barnet bar de lite grann i en bb men ångrar att de inte bar mer och det vill de göra nu och i en bättre sele.

De kommer inte vilja bära i sjal.

-Vilken sele är bra att bära en nyfödd i?

-Hur funkar det med Ergo med spädbarnsinlägg? Jag har en gammal Ergo som ligger här hemma som de kan ta över och köpa till en inlägg isf.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9351948
Manduca kanske? Har ju inbyggt spädbarnsinlägg iaf vilket jag tänker är bra. :)
Av Jos
#9351954
Manduca använde jag till minsta när hon var bebis (inte från nyfödd, men tror den funkar från start om man inte får en pyttebebis). Tyckte det var smidigt att inlägget sitter fast i selen. Nackdelen tycker jag är att manducan är ganska stor, så den passar inte så bra på korta och smala bärare.

Ergo gillar jag eg bättre, men har inte provat spädbarnsinlägg till den.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9351960
Manducan är nog bra, men min syster är både kort och smal och hennes man är rätt liten han också så den kanske inte funkar.
Jag har bara en bild av att spädbarnsinlägget till Ergo är rätt bökigt... Finns någon som har använt det?
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9352121
Det verkar som att de inte vill lägga ut så mycket pengar för en sele så det bästa är nog om de bara kan ta min gamla Ergo och använda med spädbarnsinlägget, men jag har som sagt int någon koll på om det är bra.

Beco Gimini verkar ju väldigt bra annars.
Av linjalflarn
#9361620
Jag tänkte precis fråga samma sak så jag hakar på här. Köpte en bärsele Ergo efter några månader med första barnet eftersom jag aldrig fick till sjalandet. Nu vill jag gärna ha ett bra alternativ från början utöver de två sjalar jag har. Blev aldrig överens med spädbarnsinlägget i ergon, det blev så varmt och bökigt. Minns en mamma på öppna förskolan som bar nyfödd med benen innanför selen i en Pognae med nätrygg och det såg ganska smidigt ut. Jag gillade ergon när barnet var lite större men den var liksom lite för grov i början. Köpte tyg till en mei tai men den blev aldrig sydd!
Vill gärna ha tips på bra spädbarnslösningar!
Av majo0322
#9361624
Vi bar från början i en Patapum och en Beco 4th med benen innanför. När de är pyttesmå funkar det fint, och selen ger bra stöd för huvudet. Jag har aldrig använt spädbarnsinlägg, eftersom våra barn inte velat ligga ner.
Av Smurfstrumpan
#9376413
Spädbarnsinlägget till Ergo funkar, det blir gärna varmt dock, inte optimalt på sommaren. Ergon funkade från ca tre månader utan i lägget för oss, vår son var ganska bitig. Sen kanske det finns någon sele som är bättre för nyfödd, men vill de inte lägga mycket pengar så tycker jag de ska testa spädbarnsinlägget. Bättre än BB :-)
#9376427
Svägerskan har en boba 4g som de hittills (bebisen är drygt två månader) är nöjda med. En kudde som fästs i selen gör att den funkat från nyfödd och sen har du en sele att växa i iaf upp till två år.
Användarens profilbild
Av moggleif
#9376701
Om inlägg inte finns till ergon redan så funkar en rullad handduk lika bra. Är kudden att sitta på sombär grejen. Sedan en filt runt om så önskas.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?