Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9351085
Hej på er!

Vi har ända från födseln använt sjal dagligen och alla i familjen är supernöjda (kan vara så kul att se parvelns förtjusning över sjalen och hur lungt hon sover där). Tyvärr har vi blivit av med den sjal vi använder och måste skaffa en ny!

Från början använde vi en mycket tunn elastisk sjal som vi ärvt av några vänner men kring cirka 5 månader märkte vi hur den började säcka ihop och inte riktigt klara vikten. Så fick vi tag i en Babylonia Tricot-Slen med betydligt styvare, om än fortfarande elastiskttyg, som vi varit super nöjda med. Enligt vad jag fått för mig att det stod på sjalen så skulle den teoretiskt klara vikter upp till 14 kg (i praktiken är väl det tveksamt?) och jag uppfatta det som att modellen kan kallas hybrid?

Vi använder sjalen mycket, bl.a. på långa promenader men också för sömn. Nu vetvi inte riktigt vad vi ska införskaffa. Vi räknar med att fortsätta använda sjal ett bra tag till.

Nästan varje kväll lyfter vi upp vår dotter i sjalen när hon vaknar till och har svårt att somna om. Visserligen vore det skönt om det behovet minskade men vi vill garanterat kunna göra så. Då är det ju supersmidigt att jag redan kan ha sjalen knuten på mig och vi är oroliga att en vävd sjal skulle ta mer tid och vara mer komplicerat, men annars finns det ju andra fördelar med den vävda.... Vad har ni för tips? Hur längekan man använda Tricot-Slen?

Tack på förhand!

P.s. (bonusfråga:) har förstått att Tricot-slen är ganska varm och med sommaren i antågande uppskattas även svalare tips.Men går det att få svalare som ändå är kraftiga nog för äldre barn?
#9352939
Det beror kanske lite på hur stor ettåring man har, men till vår var det ingen tvekan om att det behövdes en vävd. Annars använde vi mei-tai mycket också. Med en hybrid-mei-tai (med midjeband som på en sele, med spännen) så går det väldigt fort att sätta på också, och man kan ha den utan barn på sig om man vill, även om jag nästan aldrig gjorde så själv.
#9352990
Jag har små barn. Min yngsta är 11 månader och det är vävd sjal alternativt bärsele som gäller. Angelpacken har jag lagt på hyllan runt 6-8 månader då jag tycker att den börjat avlasta rätt dåligt (tycker annars att det är en väldigt trevlig sele :-)). Har en Boba2G nu och en Oh snap. Har en wompat toddler på beställning. Toddler-sele till 1-åring, säger jag. Eller vävd sjal då.....eller meitai om man gillar det. Vet inte varför, men jag kommer inte överens med dem. Helt en smakfråga :D .
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?