Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9338447
Jag köpte en Tuli Baby Carrier begagnad och det är lätt den skönaste och smidigaste selen jag prövat. Så himla lätt att dra åt och justera banden, med Manducan var vi tvungen att ha varsin sele för att det var så krångligt när någon av oss ändrat på inställningarna. På den Tuli jag har så drar man åt axelbanden endast underifrån, men när jag kollar på bilder på nya Tulor så sitter det ett spänne på ovansidan också, typ som på Manduca. Om någon förstår? Och ganska svåråtkomligt när man bär på rygg.
Så här ser alltså fästet ut på min: (ej min bild)
Bild

Så nu undrar jag hur nya Tulor är att spänna och spänna om när de sitter på plats? Tanken är ju att om vi köper en Tula toddler ha den som enda sele, vi bär för lite för att ha två. Men jag vill inte att det ska bli så krångligt som jag tyckte att det var med Manducan, att få den bra åtspänd.
#9338562
Vår Tula Toddler har en kort justerbar rem där direkt från rygg-panelen upp på axelbandet så att man kan justera avståndet mellan ryggpanelen och den vadderade delen av axelbandet men jag har i ärlighetens namn nog knappt justerat den där, utan det är remmarna nedtill som används i skiftet mellan bärare... ;)
#9338586
CrazyMagpie skrev:Vår Tula Toddler har en kort justerbar rem där direkt från rygg-panelen upp på axelbandet så att man kan justera avståndet mellan ryggpanelen och den vadderade delen av axelbandet men jag har i ärlighetens namn nog knappt justerat den där, utan det är remmarna nedtill som används i skiftet mellan bärare... ;)
Ah, det låter ju bra. Tycker det var lite svårt att se ordentligt på bilderna var det egentligen finns spännen osv. Du råkar inte ha prövat Manduca så du vet om det är enklare eller svårare att justera i jämförelse?
#9338687
KATARINA skrev:Som skrevs ovan så är det en rem i början på axelbandet från sittdelen. Annars är det bara ett hål man kan dra åt där axelbandet slutar, inte 2 som på Manducan.
:tumup: la precis en beställning hos dig igår!
#9338692
isbl skrev:
KATARINA skrev:Som skrevs ovan så är det en rem i början på axelbandet från sittdelen. Annars är det bara ett hål man kan dra åt där axelbandet slutar, inte 2 som på Manducan.
:tumup: la precis en beställning hos dig igår!
Bra drag där tycker jag!

Upplever Tulan som väldig lätt att hantera och justera, och ja - jag är verkligen supernöjd med vår! (köpt från Knyt-An även den ;) )

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?