Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kelaren
#9336023
En arbetskollega ska ta hand om en tvååring under en längre tid. Hon är inte van att bära men tror att barnet behlver mycket närhet. Jag har lovat att visa henne lite olika bärdon. Vad ska jag visa? Barnet har troligen aldrig blivit buren. Mt? Sele? Ringsjal? Nåt annat? Hjälp mig, på torsdag jobbar hon sin sista dag så det är bråttom!
#9336050
Sele skulle jag rekommendera. Lånade ut vår tula till vänner med en fyraåring som de inte burit sedan barnet var riktigt liten. De kom hem och var så nöjda, både stora och små över hur smidigt och mysigt det var!
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9336350
kelaren skrev:En arbetskollega ska ta hand om en tvååring under en längre tid. Hon är inte van att bära men tror att barnet behlver mycket närhet. Jag har lovat att visa henne lite olika bärdon. Vad ska jag visa? Barnet har troligen aldrig blivit buren. Mt? Sele? Ringsjal? Nåt annat? Hjälp mig, på torsdag jobbar hon sin sista dag så det är bråttom!
Jag skulle rekommendera att börja med en sele, Wompat och Tula tycker jag är jättebra båda två.
Av kelaren
#9336355
Jag tog med min beco butterfly, ringsjal och mt-hybrid. Men hann inte visa idag. Men tydligen har det blivit lite ändrade planer så hon jobbar några dagar till.
Idag pratade hon om bärstol men jag avrådde henne, svårt att ha bra argument för arbetsledaren bär sina i sån, och jag vill inte starta konflikter :roll:
Toddlersele har vi ingen, men jag tänker att om jag visar becon så får hon en uppfattning om hur de ser ut.
Hennes värld verkar bestå av babybjörn och bärstolar så att se en tycker jag kan ha värde ändå. Jag köpte den när A var två och har burit henne mest i den så det funkar ju.

När hon först frågade mig pratade hon om sjal, men jag tänker att det blir för svårt som första om både vuxen och barn är ovan. Jag tipsade om wompat och rose&rebellion preschool och de namnen skrev hon upp.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9336537
Med utgångspunkten ovan bärare och tvååring som inte är van att bli buren tänker jag ringsjal + toddlersele. :tumup:

I argumentationen ergonomisk sele vs. bärstol så tänker jag att en bra bärstol har fördelen att det går att packa i den, men att den är svår att packa med "ut i fall att", den är svår att "mysbära" med och att jag kan tycka att det känns rätt onödigt att även bära vikten av bärstolen. Det räcker ofta gott med vikten från barnet, ffa när man är ovan.

Och att selen då har det omvända - ja, ska du ut och vandra behöver du ngt extra att packa i, men för "hemmabärande" har den alla fördelar! Barnet kommer närmare, både för närhet och tyngpunkt ja, osv...

Alltså, bägge har sina fördelar. Det har mer att göra med vad man vill få ut av sitt bärdon. :D

Argumentet att bärstolar har så bra avbärarbälte jämfört med selar (som jag har fått höra tidigare) håller ju inte längre dock när det numer är superbekväma, ergonomiska selar som är sel-alternativet och inte en gammal BB anno 1998 ;)
Användarens profilbild
Av zink
#9343062
:tumup:

Vi uppgraderade från Patapum Baby till Boba när sonen blev större, gillade aldrig den extraremmen på Patapum Toddler. Men då var han nog större än 2 år väl :hmm: (Det är bra med "stigbyglar" åt ett stort barn, benen stasas och domnar annars. Men de som följde med Boban var för klena med kardborre, vi körde med korta spännremmar från Clas Ohlson i istället :tumup: ) En bärsele funkar bra mycket längre än en bärstol! Hade det också.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?