Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av frulandin
#9334351
Hej!

Jag behöver alla visas hjälp :)

Jag funderar på att skaffa mej ett komplement till långsjalen. Då för att enklare plocka i och ur barnet, bärhjälpmedlet ska ta mindre plats och förmodligen blir det kortare stunder. Jag tänker mej tex hemma vid hushållsarbete, på resande fot (tex flygplats), ev även för promenader på sommaren om det är för varmt med långsjalen. Min lilla är 8 månader och det är det andra barnet jag bär. Den första bar jag till han var ca två år.

Jag har funderat på mei tai eller en bra ringsjal. Vad skulle ni välja? För- och nackdelar...

Jag har testat trikå (looma sino) och wrapsody bali breeze tidigare så jag har det bärandet att jämföra med. Har även en hemmasydd ringsjal i lakansväv som jag fått som jag använder ibland. Funkar sådärbra för det är svårt att reglera den och få bra omslutning av ungen men jag gissar att det delvis beror på tyget. Håller även på att skaffa mej en mer avlastande långsjal för bättre ryggbärande.
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9334379
Ringsjalen är ju väldigt enkel att ha med sig, min ligger alltid i bilen.

Ingen lång svans som blir smutsig på en parkeringsplats, och snabbt går det att få i barnet.

Mei-tei gillar jag också, men axelbanden ger ju samma effekt som långsjalen tycker jag.

Däremot inte optimal för längre stunder, men kolla tråden om att "bära japanskt" för inspiration om bärande i ringsjal.

Så jag svarar ringsjal :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?