Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av alvalva
#9333236
Vet inte om det blev rätt kategori för frågan, men jag undrar i alla fall om någon har något tips på bärdon i ekologisk bomull som kan mäta sig med Wompat toddler? Mitt internetsökande har i alla fall lett till slutsatsen att det nog är en Wompat som skulle passa oss (mig och snart 20 månader gamla barnet) bäst. Men det bär mig lite emot att köpa nyproducerat i bomull som inte är ekologisk...

Tankar, förslag? Tack på förhand!
#9333441
Tula Toddler är väl ganska lik wompat och är iaf Öko-texmärkt. :)
#9333565
Tack för svar, men... ;) Konventionell bomullsodling och tygproduktion är ju inte vidare miljö- och hälsovänligt, även om man ser till att slutprodukten är hyfsat ren (öko-tex). Om det gäller köp av nya grejer vill jag helt enkelt ta hänsyn till planeten i stort och till arbetarnas hälsa. När det går. Tulan verkar ha aningens krångligare huvudstöd också.

Vet också att man kan skicka in eget tyg till wearababy, och jag kanske skulle kunna ta en kortsjal som bara ligger här till ingen nytta. Men känns lite ovärt att betala extra utan att ens få nöjet att njuta av en design jag gillar... (Sjalen är rätt tråkig i färg/mönster.) Men å andra sidan kommer tyget till användning åtminstone...

Men ja, vi får se hur jag gör. Tror läget blir akut snart och då blir ju kompromissviljan högre! ;) Har galet lite tid för efterforskningar och fixande också. Bär nu i en Ergobaby som börjar bli lite väl sliten, och jag tror att kanterna på sitt-/ryggdelen trycker lite på barnets lår.
#9334337
Jo, det händer att hon sover i selen. Och om hon gör det när vi är ute med hunden så är det nog ett måste med smidigt huvudstöd - hunden kan vara rätt bångstyrig och rycka till hårt, så jag behöver ha händerna fria och inte riskera att barnets huvud flyger runt...

Sedan i höstas har vi haft kvällspromenaden med hunden som en del av barnets kvällsrutiner/nattning. Men det är väl inte mer än en gång av 20 nu som hon faktiskt somnar under promenaden, och det är svårt att sia om hur det kommer att se ut längre fram. (Hon kanske inte alls vill följa med på promenaden i sele... och då vet jag inte hur hunden ska få någon promenad alls...) Å andra sidan sover hon i selen de gånger vi är ute någonstans mitt på dagen/efter lunch (eftersom hon brukar vila efter lunchen).
#9336349
alvalva skrev:Vet inte om det blev rätt kategori för frågan, men jag undrar i alla fall om någon har något tips på bärdon i ekologisk bomull som kan mäta sig med Wompat toddler? Mitt internetsökande har i alla fall lett till slutsatsen att det nog är en Wompat som skulle passa oss (mig och snart 20 månader gamla barnet) bäst. Men det bär mig lite emot att köpa nyproducerat i bomull som inte är ekologisk...

Tankar, förslag? Tack på förhand!
Skicka in eget tyg eller köp en Tula. Skulle dock rekommendera att få ett annat huvudstöd uppsytt isf, om barnet somnar där ibland, tycker det befintliga är helt värdelöst, Wompatens däremot :vågen: Mitt barn är snart två år och somnar rätt ofta i sele fortfarande, så det är guld med ett bra huvudstöd som är lätt att få upp.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?