Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av amafon03
#9332415
Finns det någon smidig sele som man kan bära utan barn?

Jag har ett barn som gärna åker vagn när han ska sova men när han vill upp så ska det gå SNABBT! Han fått panik och bara skriker, det gör mig stressad och känner att jag inte vill ställa mig och knyta en sjal (vilket vi annars älskar).

Finns det en sele som man kan ha knäppt runt midjan och kanske hoprullad, eller på annat sätt borta från kroppen? Jag vill alltså inte ha axelbanden på mig eller hängandes framför mig.
Användarens profilbild
Av mimpen
#9332417
Kan du inte ha en sjal knuten i ett sånt dubbelt kryss bara, då kan man ju lätt och snabbt ploppa i ungen! Det kör jag mycket med för sån där snabbärning!
Av amafon03
#9332423
Jag har testat att ha sjalen knuten färdigt under, men det blir så sjukt varmt. Det är även därför jag inte vill ha panelen uppe hela tiden.
Användarens profilbild
Av hörnsten
#9332424
Beco Butterfly 2 har några remmar som ska hålla ihop den ihop rullad. Jag bär oftast i manduca och då brukar jag bara lossa höftbältet lite så jag kan knö ner lite av selen så den håller sig ihop rullad.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9332428
Jag brukar låta midjebältet på selen vara knäppt runt midjan och sedan knäppa bröstspännet runt midjan på mig också. ( När jag är smalare behöver jag ibland knäppa bröstspännet snett genom midjebältet för att det inte ska hasa ned när jag går.) Så har jag gjort med både ergon, boban och tulan. På så sätt är selen med utan att hänga ned eller ta så mycket plats. Särskilt snyggt är det däremot inte :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9333583
kronärtskocka skrev:Jag brukar låta midjebältet på selen vara knäppt runt midjan och sedan knäppa bröstspännet runt midjan på mig också. ( När jag är smalare behöver jag ibland knäppa bröstspännet snett genom midjebältet för att det inte ska hasa ned när jag går.) Så har jag gjort med både ergon, boban och tulan. På så sätt är selen med utan att hänga ned eller ta så mycket plats. Särskilt snyggt är det däremot inte :wink:
Smart! :tumup:

Själv har jag bara brukat ha selen påknäppt på ryggen som en ryggsäck, alltså precis som när barnet sitter i, fast utan barnet. Ser kke lite udda ut med rejält höftbälte och vadderade axelband när sjalva "ryggsäcken" är alldeles tunn och sladdrig, men det bjuder jag på ;)

När barnet var mindre (=inte självgående) hade jag i regel en vävd sjal knuten i dubbelt-kryss på mig, och då anpassade jag också mina kläder efter det extra tyget, så ofta hade jag en tröja mindre än vanligt på mig när jag hade sjalen på mig. (en långärmad kofta/tröja ersattes ex. av sjaenl+ett par pulsvärmare) Snabbt och enkelt att lyfta i och ur! :D
Användarens profilbild
Av Lando
#9333643
Annars tar det bara ett ögonblick att klicka på midjebältet om du ändå har vagn med och selen liggande i vagnen. Att ha selen på sig ser jag inte som speciellt tidsparande - om man inte räknar sekunder då förstås.. :wink:

Det bökiga tycker jag är när jag har jacka och ska av med den för att ta på selens axelband. Då föredrar jag en sjal knuten i kryss.
Av amafon03
#9333813
Många bra idéer här!
Vi har inte möjlighet att förvara selen i vagnen tyvärr, inte alltid i alla fall. Annars hade det varit enklast.
Jag tycker att det är svårt att klä sig rätt på våren när temperaturen varierar så mycket. Det är lättare på vintern och sommaren. Med sjalen på svettas jag direkt även med linne och tunn jacka (är van kallare klimat).
Men nu har jag fått lite idéer att testa! :tumup:
Tack

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?