Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Stinas
#9332130
Hej, jag undrar om någon kan tipsa om en bra sele till ett barn som fyller 3 i sommar. Ergo blir för kort i ryggen och Beco är för smal i sittdelen. Kanske redan finns trådar om detta, ni får gärna länka isåfall! :)
Användarens profilbild
Av Skuttan
#9332351
Kolla in Wompat. De har selen i stora storlekar. Lite mjukare dock, gjorda i sjaltyg, men sköna och fina tycker jag.
Av Stinas
#9332426
tack för tips! När jag googlade såg jag att vompat hade en "pre school" modell men den kanske blir alldeles för stor då, om din toddler är lagom till snart 4-åringen Nina&lilla J?

jag är av mindre modell så Tula skulle nog passa mig fint, men maken är lång och kraftigt byggd så då passar den nog inte oss.
Av ylvast
#9332431
Stinas skrev:tack för tips! När jag googlade såg jag att vompat hade en "pre school" modell men den kanske blir alldeles för stor då, om din toddler är lagom till snart 4-åringen Nina&lilla J?

jag är av mindre modell så Tula skulle nog passa mig fint, men maken är lång och kraftigt byggd så då passar den nog inte oss.
Fast det är tvärtom, Tula är perfekt för större personer och lite sämre för nätta ;) Jag är 175 cm och vägde typ 55 pannor när vi köpte tulan (var smal som en sticka pga amning) och då passade den, men jag fick dra åt banden över bröstet så hårt som det gick.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9332434
Stinas skrev:tack för tips! När jag googlade såg jag att vompat hade en "pre school" modell men den kanske blir alldeles för stor då, om din toddler är lagom till snart 4-åringen Nina&lilla J?

jag är av mindre modell så Tula skulle nog passa mig fint, men maken är lång och kraftigt byggd så då passar den nog inte oss.
Jag tycker att "toddlern" räcker till mycket väl. Jag har en bild av att "pre skool" är rätt stor. Men det finns flera Wompat-trådar som du kan läsa igenom där är i alla fall någon som har en pre skool, men de flesta har toddler. Pre skool är förmodligen för stor för en normalstor nästan treåring.
Av Stinas
#9332578
Ylvast: ahaa, jag läste lite fel där ja! :) Hmm, kanske den skulle funka då... jag är kort (158 cm) men inte jättesmal och ganska rund just kring magen.
Nina: men åhh fin sele och gulligt barn! Lutar lite åt vompat tror jag...
Av tjoffsann
#9332586
vet en som köpte en pre-school nu till en 1½åring och det barnet sitter bra där! Men skulle nog inte vart så mycket kortare.... Beror väl på hur långt barn man har (tror det barnet har 92 i kläder)

Har själv en toddler och den går inte ut i knäna på min 2 åring. Då jag bär på höfterna (dvs rätt långt ner) och Liten vägrar ha armarna innanför om hon inte sover sitter hon väldigt dåligt i den just nu... sover hon sitter hon bra! (jag bär bara i kortare sjalar nu för tiden :wink: )
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9336352
Stinas skrev:Hej, jag undrar om någon kan tipsa om en bra sele till ett barn som fyller 3 i sommar. Ergo blir för kort i ryggen och Beco är för smal i sittdelen. Kanske redan finns trådar om detta, ni får gärna länka isåfall! :)
Kan verkligen rekommendera Wompat! Toddler eller pree-school beror på hur stort barnet är. På Nina & Lilla J:s bild ser selen ut att täcka väldigt väl mellan knävecken, men på min snart 2-åring täcker inte toddler lika väl längre, handlar iofs bara om nån/några cm men jag vill ändå uppgradera till en preeschool.
Av alvalva
#9336880
Har skrivit i en annan tråd om att jag funderar på en wompat. Tänkte att toddler är lagom och räcker så länge vi behöver bära - men blir osäker efter tjoffsanns och carolinahs utlåtanden här... Mitt barn är 20 månader, väger kanske 13 kilo och är kanske 83-84 cm nu. Mest 92 i kläder och rejäla sumolår och -höfter. ;) På Ergon fattas nu flera centimeter till knävecken. Som någon annan beskrev bär jag nog rätt lågt, vet inte om det påverkar något, och nästan bara på mage (än så länge iaf, kanske blir mer på ryggen när barnet är 3-4).

Är det meningsfullt att försöka mäta barnet knäveck-gren tro? Skulle isf ni som tycker preschool passar/toddlern är aningen liten för era något yngre barn kunna tänka er att mäta era barn som jämförelse? Det är ju en rätt rejäl investering man gör, så den ska ju gärna räcka så länge som möjligt. Samtidigt som det kanske är viktigare att den är bra nu än om nåt år... Klurigt det här, hade varit bra att kunna prova.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?