Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9299411
Våra kroppar har gillat vår gamla boba 2g och jag har tyckt den har varit en bra sele för lite halvstora barn. Typ 8mån till två år. Men eftersom den saknar spädbarnsinlägg och är hög i ryggen har den inte varit optimal tidigare. Sedan kom 3G men jag var inte helt övertygad. Nu läser vi på om selmodeller igen i väntan på små kusiner till barnen, och då ser jag att boba har gjort en sele med en liten kudde som sätts fast för spädbarn samt gjort sittytan bredare.
Ser väldigt spännande ut och det känns som att boban nu kan vara ett bra alernativ för de som vill ha en så mångsidig sele som möjligt, från nyfödd upp tills dess att barnet springer själv.( Alla hänger ju inte här och en del verkar tycka att det verkar tokigt att man kan behöva flera selar och ett flertal sjalar :wink: )
http://www.bobafamily.com/store/baby-carrier/
Här ser ni den lilla kudden:
http://m.youtube.com/watch?v=Iztq48IeQo ... ztq48IeQo4

Sedan var det roligt att de har låtit ett större barn demonstrera hur man kan amma i selen :tumup:
Av LillaGrodan
#9299943
Ser riktigt smidigt ut tycker jag :D . Jag har också en mycket välanvänd 2G som jag tycker sitter väldigt fint både om barn och mig. Jag hade gärna sett att de vågat dra på ytterligare lite till på sittytan. 2G:ns sittyta får jag till 32,5 och den har min yngsta suttit i utan problem från i alla fall 4 månader. Han blir 6 månader på söndag och är inte 68 cm lång ännu och sitter jättefint i den Oh snap vi har som har en sittyta på drygt 38 cm och 4G ska vara 34 cm. Förstår inte varför alla seltillverkare är så försiktiga med bredden?
Användarens profilbild
Av sirisirius
#9299948
Vi har en boba 3g och att bära spädisar i den så som dem tycker funkar INTE. Däremot så har jag rullat ihop en liten filt och satt den mellan benen på bäbisen så som dem gjort i 4g och då satt hon jättebra. :D
Användarens profilbild
Av Andelle
#9299988
sirisirius skrev:Vi har en boba 3g och att bära spädisar i den så som dem tycker funkar INTE. Däremot så har jag rullat ihop en liten filt och satt den mellan benen på bäbisen så som dem gjort i 4g och då satt hon jättebra. :D
Nä den där vikfunktionen var inget vidare för spädis, vi lånade en annan sele och började använda boban när benen var tillräckligt långa för att hänga utanför, kanske vid 3 månader. Men nu sålde jag den för axelremmarna var för korta för oss, vill ha iaf 5 cm vadderingen till för att det ska vara bekvämt. Är det något de ändrat på 4G? Vet att jag inte är ensam om att tycka så.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9301359
kronärtskocka skrev:
Andelle skrev: Men nu sålde jag den för axelremmarna var för korta för oss, vill ha iaf 5 cm vadderingen till för att det ska vara bekvämt. Är det något de ändrat på 4G? Vet att jag inte är ensam om att tycka så.
I en recension jag sett pratar de om att de gjort dem dels bredare med också lägre i ryggen, just för att folk har upplevt att de skavde. Vet inte om de med det menar att de förlängt vadderingen eller flyttat spännena...
http://m.youtube.com/watch?v=zeWZ8hWq8Qc

Ändringarna från 3G är dessa:
Integrated Infant Insert (includes a position for babies 7-10lbs and a position for babies 10-15lbs)
slightly wider seat (about an inch)
lowered the shoulder strap connection to the body (no more underarm rubbing!)
even stronger buckles for durability
sleep hood is lighter and longer

Vet inte om det hade hjälp Andelle :hmm: Verkar handla om spännets placering under armen och inte den korta vadderingen...
Av Hvidis
#9307150
Nu har jag äntligen beställt en boba 4g! Ser fram emot att recensera den och få bära min lille nye i den när han kommer ut! :-) Då glad för att jag valde det jag verkligen ville ha! :-)
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9307160
Hvidis skrev:Nu har jag äntligen beställt en boba 4g! Ser fram emot att recensera den och få bära min lille nye i den när han kommer ut! :-) Då glad för att jag valde det jag verkligen ville ha! :-)
Grattis till den väntade bebisen och spännande med ny sele :D .
Berätta gärna hur den är när du använt den ett tag, så vi andra får veta hur den är på riktigt!
Av Hvidis
#9307336
Ja, det lovar jag att göra, jag har ju både en tvååring och en fyraåring som säkert vill prova den också. Särskilt tvåan älskar att sitta på ryggen. :-)
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9307444
Vilken superrecension vi har att se fram emot när det finns både en nyfödd, tvååring och fyraåring att bära! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cillan
#9319747
Men alltså ärligt så tycker inte jag den där kudden ser så spännande ut. Det ser obekvämt ut för bebisen att sitta på den där och jag tycker inte den får så mycket stöd utan mest hänger innanför å ramlar åt sidan i den. Syns när hon ska plocka ut bebisen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?