Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammeli
#35
Jag väntar mitt första barn i oktober och har givetvis tänkt bära. :wink:
Vilken sorts sjal lämpar sig bäst till spädisar?
Jag har en vävd långsjal men jag kan tänka mig att det finns bättre alternativ i början. Några rekommendationer?
Användarens profilbild
Av April
#37
Jag hade tyvärr inte sjal när Saga var spädbarn,
men vad jag förstått så är de elastiska sjalarna
jättebra till så små barn...

Det finns ju några stycken att välja på, bl.a.
BabyBundler och MobyWrap.

Jag har själv köpt en MobyWrap som jag tänker
använda till Sagas syskon (någon gång i framtiden :lol: )

Men det kanske finns någon som burit sitt barn
som riktigt liten som kan svara dig bättre än jag?

Kram och lycka till med allt det underbara som ligger
framför dig!
Användarens profilbild
Av Anna
#52
Jag gillar babybundler jättemycket och använder den än ibland trots att Hugo är 16 månader. Men just nu är ERGOn och en vävd sjal + ringsjal det vi använder mest. Kom gärna förbi och kän lite på babybundlern någon dag. Jag bor på assistentvägen. I vårt klimat finns det verkligen fördelar med att bära särskilt på vintern. Barnvagn och oplogad snö går ju som bekant inte riktigt ihop. När babyn är riktigt liten och inte väger så mycket tror jag nog att man klarar sig ganska bra med en kortare sjal också, första halvåret bar jag bara i saronger och det funkade utmärkt även om jag nu i efterhand önskar att jag haft en långsjal också.
Användarens profilbild
Av Mammeli
#70
Anna,
Det lutar nog åt en BabyBundler för oss också, det är många som rosar den.
Hur har ni gjort med kläderna på vintern?
Alltså, har ni använt ytterkläder på Hugo under era egna jackor eller blir det för varmt då?
Jag har satt svärmor på att sy en Poncholiknande historia till mig så den lilla bebisen ryms därunder utan problem! :)

Det där med frustrerade barnvagnsförare på vintern har jag fått bevittna många gånger, de ser ju inte allt för roade ut... :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
#73
Vävd sjal fungerar utmärkt. Vi har använt vävd långsjal från det att Tova var nyfödd och det har funkat bra. Framförallt om man knöt X-omslut, eftersom det då var lätt att ställa in hur hårt den skulle sitta.

Fast vi tänkte faktiskt skaffa en elastisk långsjal till bebisen. Eftersom många säger att den är bra till nyfödda.

Förra vintern bar vi antingen Tova under jackan eller så hade hon ulloverall och vi bar henne utanför våra ytterkläder. Att ha henne under jackan funkade ett tag, men sen blev hon för stor så nu i vinter ska vi införskaffa en riktig bärjacka.
Användarens profilbild
Av Anna
#120
Vi har inte haft Hugo i sjal som riktigt liten mer än inne i sarong men det vi bär ute har vi honom under en vanlig men stor jacka i vanliga kläder och mössa och ev en extra tröja. Vid jul då det var -35 hade han fleeskläder också men då var vi inte ute länge.
Av inayamike
#9412873
Jag har en elastisk Moby Wrap till min kille på 1 år ( 8,5 kg). Den är så skön och mjuk. Men den rekomenderas att ine bära på ryggen med den?
________________
Download high quality ccna curriculum exam dumps to prepare and pass ccvp with a+ vce dumps Also get free demos of cisco certification ccna - pass4-sure for review of mcitp McDaniel College
Senast redigerad av inayamike den tis feb 03, 2015 11:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9412939
inayamike skrev:Jag har en elastisk Moby Wrap till min kille på 1 år ( 8,5 kg). Den är så skön och mjuk. Men den rekomenderas att ine bära på ryggen med den?
Nä, det finns en risk att barnet glider ur sjalen om man knyter en trikå på ryggen, därför är det bara vävda som rekommenderas.
Det finns många mjuka gosiga vävda sjalar - speciellt om du köper begagnat - många girasol är t.ex i det närmaste flanellmjuka.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?