Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anpa
Jag fick hem den igår och den är JÄTTEFIN! HAr inte hunnit bära så mycket än, men tänkte skriva lite om hur jag tycker den är än så länge. Jag behöver en "storbarnsele" min dotter fyllde ett igår och jag bär gärna mina två större också på 3 och 5 år :-). Selen ska vara ett komplement till min Kleinsmekker (som är helt outstanding...) och då mest för ryggbärande. Jag är 152 cm och smal och har provat VÄLDIGT många selar och inga (utom Beco Butterfly II) har passat. Varav jag ville prova Boban.

Plus
Sitter som gjuten på min rygg, helt otroligt!!! Aldrig provat en sele som passat så himla bra, trots att jag är mini :D !
Älskar alla finesser, det var fler än jag trodde!
Känns genomtänkt
snygg
Gillar att den går att ha till nyfödda. Hade bara BB II som komplement till min sjal och mt och jag tycker den är krånglig och lillan gjorde illa huvudet på dess alla spännen. Dock har jag inte provat boban till en pyttis än.
Prisvärd! (Jämför med BBII..)

Minus
Tycker den (som alla andra selar som inte går att knäppa loss banden på) är obekväma på mage. Svårt att nå knäppet.
Den är i minsta laget i tyget för att vara en storbarnssele. Hade jag varit större hade jag helt klart valt Tuli toddlern trots alla Bobans fantastiska finesser.. Fotstöden på Boban gör att barnet sitter i rätt position iaf.

Den här får stanna eftersom den passar lilla mig! Gillar den skarpt! Kommer säkert med mer sen, måste prova den lite mer bara ;-).
Senast redigerad av anpa den tis nov 01, 2011 10:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lindajv
Vad kul att du äntligen fått hem den och vad bra att den passade. Jag väntar ivrigt på min! Hitills har jag alltid föredragit att bära på mage, men jag hoppas att det blir ändring på det med Boban.
Av anpa
Hade den i parken igår och jag ÄLSKAR den!! Perfekt att amma i :vågen: :loving:
Gillar den bara mer och mer :tumup: Skulle inte gå flera timmar med lillan på magen (då skulle jag välja ryggen eller min KS) men till och från dagis, till parken affären dammsuga etc
Användarens profilbild
Av Lindajv
Jag har fått min också nu och jag gillar den verkligen! Min lillasyster tyckte att det var den snyggaste selen jag har haft och jag är böjd att hålla med!

Den är inte hårdtestad än, men den sitter bra över axlarna och höftbältet är precis som jag vill ha det. Bröstspännet sitter fast fiffigt och är lättflyttat. Precis som anpa skriver, så har den många finesser. Till exempel har den ett spänne på axeln, så att man kan knäppa fast axelremsväskan.

Den sitter bra på ryggen, men hitills har jag inte lyckats få det behagligare än att bära på mage. Huvudstödet har vi inte testat än. Den skulle kunna vara högre i ryggen och ha lite bredare sittyta egentligen, men allt som allt såm är den toppen!!!
Användarens profilbild
Av Andelle
Lindajv skrev:
Den sitter bra på ryggen, men hitills har jag inte lyckats få det behagligare än att bära på mage. Huvudstödet har vi inte testat än. Den skulle kunna vara högre i ryggen och ha lite bredare sittyta egentligen, men allt som allt såm är den toppen!!!
Hur menar du, är den inte bekväm på mage eller är den bekvämast på mage? Hur stort/gammalt är ditt barn förresten?
Användarens profilbild
Av Lindajv
Oj, vad jag skrev otydligt. Jag menar att jag tycker bäst om att bära på mage, men skulle önska att det var lika bekvämt på ryggen då det är lite smidigare. Mitt barn är 1 år och 2 månader, ca 13- 14 kg och 76 cm lång. Jag tror knubbigheten gör att den blir lägre i ryggen. Den är inte för låg, men Tuli toddler som jag testade för ett tag sedan var mycket större.
Av anpa
Jag måste också ändra något jag skrev, för jag bar min ettåring ca 1,5 timme på magen idag när jag promenerade och den var GRYMT skön även i fram efter att jag ställt om spännet :vågen: . Jag ammade ca 30 min och sedan sov hon och huvudstödet var ju väldigt enkelt att få till :-). Deras lösning med att spänna åt och upp vid amning är ju grymt bra!

Måste säga att jag gillar den mer och mer för varje dag! :loving:
Användarens profilbild
Av Lindajv
Jag har också ammat i den, men jag spände inte åt och upp, utan snarare spände ut den och ner. Blir lite nyfiken på vad du hade för bra lösning anpa? Jag gillar min sele mer för varje dag. Trots att panelen inte är överdrivet hög, så smiter den åt om gossen min på ett bra sätt, så han kommer nära och bra även med armarna utanför.

Madde o, ja du kanske ska slå till? Den är verkligen jättejättefin :love: .
Av anpa
Lindajv skrev:Jag har också ammat i den, men jag spände inte åt och upp, utan snarare spände ut den och ner. Blir lite nyfiken på vad du hade för bra lösning anpa? Jag gillar min sele mer för varje dag. Trots att panelen inte är överdrivet hög, så smiter den åt om gossen min på ett bra sätt, så han kommer nära och bra även med armarna utanför.

Jag släpper också ner lillan vid amning, det jag gillar är att det finns två olika spännen som hör ihop som man kan spänna och släppa loss med beroende om man bär fram eller bak, man väljer helt enkelt den som är lättast. När jag har släppt ner lillan i tex becon är det jättesvårt att spänna upp henne igen, känns som jag måste vrida armen i nån konstig vinkel. Förstår du hur jag menar? Är dålig på att förklara :oops:
Användarens profilbild
Av Lindajv
anpa skrev:
Lindajv skrev:Jag har också ammat i den, men jag spände inte åt och upp, utan snarare spände ut den och ner. Blir lite nyfiken på vad du hade för bra lösning anpa? Jag gillar min sele mer för varje dag. Trots att panelen inte är överdrivet hög, så smiter den åt om gossen min på ett bra sätt, så han kommer nära och bra även med armarna utanför.

Jag släpper också ner lillan vid amning, det jag gillar är att det finns två olika spännen som hör ihop som man kan spänna och släppa loss med beroende om man bär fram eller bak, man väljer helt enkelt den som är lättast. När jag har släppt ner lillan i tex becon är det jättesvårt att spänna upp henne igen, känns som jag måste vrida armen i nån konstig vinkel. Förstår du hur jag menar? Är dålig på att förklara :oops:
Nu förstår jag! Jag gillar också att det går att dra från två håll, det är smidigt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?