Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sandrisen
#9553560
Jag behöver lite tips och råd då det var några år sedan jag sjalade och det har kommit så mycket nytt sen sist. Dessutom har jag aldrig fött ett sommarbarn och är väldigt känslig för värme.

Jag önskar en sjal som är:
- sval
- stadig
- fungerar till bebis född 13/6-19

Vad har ni för förslag?
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9553583
Stort grattis till bebisen! Tyvärr kan jag mest hjälpa dig med att puffa upp tråden, har alldeles för dålig koll på sjalutbudet nu för tiden. Är du förresten säker på att det är just sjal du vill ha om nu bebisen är så varm, inte en sele eller mei-tai?
Av Mery
#9553586
Som Sanna81 skriver kan sele och liknande vara svalare än sjal eftersom det kommer in mer luft på sidorna. Men det går också att knyta en (vävd) sjal ganska luftigt. Mitt favoritknyt förra sommaren då jag hade en liten bebis var kangaroo som också släpper in en del luft på sidorna. Svalaste sjalen jag har haft innehöll en stor del bambuviskos, den var jätteskön i värmen. Dock var den inte jättestadig, den var rätt tunn och glidig så när bebisen blev lite större tyckte jag att det var svårt att få till avlastningen riktigt bra och jag fick spänna om den ofta. Men jag hade den nog tills bebisen var 3-4 månader i alla fall. Det var alltså en vävd sjal. Jag hade en Oscha men jag vet att t.ex. Little Frog också har en del sjalar med bambuviskos, och säkert andra märken också.

Trikåsjal är ju rätt vanligt till små bebisar men jag tyckte att det blev väldigt varmt även med min Looma Sino som sades vara en av de svalare, i och med att man knyter flera varv runt sig själv och barnet.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9553592
Mery skrev: Trikåsjal är ju rätt vanligt till små bebisar men jag tyckte att det blev väldigt varmt även med min Looma Sino som sades vara en av de svalare, i och med att man knyter flera varv runt sig själv och barnet.
Jag födde barn juli -06, en oerhört varm sommar. För oss funkade Looma Sino bra.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?