Ergobaby Adapt vs Tula free to grow : Fakta om olika bärsjalar/selar • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: fre aug 17, 2018 21:35

Ergobaby Adapt vs Tula free to grow

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Ergobaby Adapt vs Tula free to grow

Inläggav Caroline » ons aug 01, 2018 18:08

Lillasysters ankomst börjar närma sig något och vi har fortfarande inte köpt en bärsele som kan användas från födseln utan inlägg. Vi har en Tula baby samt Tula toddler och har varit jättenöjda med dem. Jag gillar bl.a. de vadderade delarna för benen. Jag är dock orolig att en Tula free to grow inte ger så bra stöd för nacken och att en Ergobaby Adapt är att föredra. Åsikter kring för och nackdelar med dessa selar eller andra bra selar för nyfödda tas tacksamt emot. :vågen: Elastisk sjal har vi också, men det är alltid i sele vi burit som mest.
Användarvisningsbild
Caroline
SjalGalning
SjalGalning

Re: Ergobaby Adapt vs Tula free to grow

Inläggav Mery » ons aug 01, 2018 18:45

Vi har en Ergobaby adapt och jag gillar den mycket. Vi köpte den efter att jag hade provat en sådan och en Tula free to grow ganska snabbt på en bärträff. Så jag kan väl inte göra någon utförlig jämförelse, men jag tyckte precis som du skriver att adapten gav lite bättre stöd för nacken. Panelen är också lite skålformad där bebisens rumpa ska vara vilket jag tycker är praktiskt, och så sitter spännena på axelbanden bra till (ganska långt fram). Jag gillar också att kunna knäppa upp och korsa axelbanden vilket inte går på Tulan men i och med att ni är vana vid Tula kanske inte det har någon betydelse för er.
Mamma till E född juni 2015 och H född mars 2018
Mery
SjalBeroende
SjalBeroende

Re: Ergobaby Adapt vs Tula free to grow

Inläggav Caroline » tor aug 02, 2018 19:42

Tack för ditt svar. :heart: Ergon låter som den starkaste kandidaten just nu. Vi har som sagt tyckt mycket om Tulaselarna men aldrig använt dem på en bebis som behöver stöd för nacken. Jag tror att Ergon ger bättre stöd för nacken. Sen är det också ett plus att man kan korsa axelbanden då jag inbillar mig att det gör selen mer tajt och följsam till nyfödd bebis.
Användarvisningsbild
Caroline
SjalGalning
SjalGalning

Återgå till Fakta om olika bärsjalar/selar