Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ulrika
#51163
Hm, DN har tagit upp barn som bärs i sjal i min favorit del av tidningen: under Åsiktsmaskinen i DN På Stan. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Visst är det ärofullt att sjalar kom med, men så kul känns det inte. Det var i alla fall inte som ett minus. Vet inte om Åsiktsmaskinen (tar sån tid att kolla med modem) finns på nätet så jag skriver av texten helt enkelt:

:?: Sjalbarn
Det föds väldigt många barn i Stockholm just nu. Bebisarna blir glada när de inser att de hamnat i en rik och vacker stad. Men förvirrade när deras mödrar lindar in dem i sladdriga filtar och knyter dem runt kroppen som om de var på väg till en brunn i Maogadishu för att hämta vatten. Föräldrar som kånkar sina ungar i sjal börjar mer och mer likna en religiös sekt. Det är möjligt att trenden med överdimensionerade barnvagnar har gått för långt. Många av pansarmodellerna som rullas in på Wayne's Coffee på Götgaan ser ut att ha designats av Pentagon. Föräldrarna har nog också rätt i att bebisarna mår bra av närhet. Men kom igen, ni bor i ett i-land, hippiemodet är passé, och era ungar kommer att mobbas av sina polare som rullar i "Pimp my ride"-barnvagnar.
________________________________
Ulrika med Olle 4.5 år och Ellen 17 mån
Användarens profilbild
Av KATARINA
#51168
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=3

Sus skrev om det under "Bära barn". Jag vet inte riktigt heller vad jag ska tycka men tänkte att det vore roligt om någon ville skriva ett svar, lite vasst men med glimten i ögat. Finns ju många som skriver bra här, Cecilia, Katharina eller du Ulrika.
Användarens profilbild
Av Kristina
#51222
lite i språnget såhär men ska någon (absolut inte jag) skriva ett svar på samma nivå kan man ju skriva nåt om dom stackars "vagnbebisarna" som aldrig får se mer av den vackra staden stockholm än folks bakdelar... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Ulrika
#51404
Nu har jag skickat ett svar så nu känns det lite bättre.
________________________________
Ulrika med Olle 4.5 år och Ellen 17 mån
Användarens profilbild
Av Ester
#51406
VAd skrev du då?

jag tycker nog ändå att det osar lite smått ironi och Linda Skugge wannabe över inlägget i DN
Användarens profilbild
Av Ulrika
#51418
Visst osar det ironi och det brukar det ju göra om Åsiktsmaskinen. Det är det som brukar vara så kul. Därför måste man ju svara med glimten i ögat. :wink:

Idag var det dock inte lika kul. Kanske är det för att det var lite Linda Skugge-wannabe. Henne brukar jag nämligen inte gilla och idag började jag inte skratta direkt som jag brukar. Eftersom jag e-postade från nätet har jag inte brevet kvar ( Hm, eller ska jag vara ärlig så är det breven :oops: ). De var roliga att skriva i alla fall.
___________________________
Ulrika med Olle och Ellen
Användarens profilbild
Av Ester
#51439
hehe :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av vanja77
#51552
skrattar, kan inget annat.... nåja låt honnom tycka så så kan vi andra lugnt knata iväg till brunnen i våra tygstycken

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?