Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HelenaW
#47645
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 88,00.html

Det är verkligen fascinerande hur det funkar: "– När hon är lite för kall blir min kropp automatiskt väldigt varm. Det är verkligen häftigt hur naturen fungerar, säger mamma Eva Andersson."
Användarens profilbild
Av Gabnus
#47671
Är det inte fantastiskt :D

Så mysigt! Jag blir nästan tårögd av det lilla livet
Användarens profilbild
Av Gaya
#48114
det skulle vara roligt att läsa någon statistik på hur många föräldrar som fortsätter bära barn i sjal efter neonatal på akademiska.
Användarens profilbild
Av JennyBe
#75538
Våran dotter vägde 1455 gram när hon föddes. I och för sig fick vi aldrig chans att prova på nåt liknande när vi låg på neontalavdelningen men vi hade henne så gott som alla vakna timmar hud mot hud.
När vi sen kom hem (vägde omkring 1900 gram) så hade vi så stor nytta av våran moby wrap. Det var perfekt att alltid kunna gå omkring med henne eftersom hon hade svårt att säga ifrån med gråt och skrik när hon var kall, våt eller hungrig eller ville ha närhet.
Användarens profilbild
Av Hellen
#75796
Vår son är en prematur som föddes tre månader förtidigt. Kängurumetoden praktiserades inte fullt ut på neo där sonen låg, tyvärr. Han tillbringade 1½ månad i kuvös men vi fick efterhand ta ut honom och sitta med honom på bröstet, mer och mer -trots slangar, elektroder och andningshjälp. Han kändes som ett litet marsvin som låg där på bröstet och oftast sovandes. Känslan att få sitta med sitt lilla lilla barn, hud mot hud är underbar :D Jag och sambosen turades om att sitta med honom och det kändes hemskt när man var tvungen att "lämna tillbaka" honom till kuvösen och sjukhuset för det var så det kändes ibörjan, som om han bara var till låns och inte vårt barn på riktigt :? Tyvärr användes inga sjalar där på neo, iaf när vi var där, men det är ju lite svårt när det behövs näringnsdropp,syrgas, elektroder för övervak... fast sen när han blev fri från det så hade det ju varit väldigt bra och underbart med sjal. Det borde finnas på alla neo-avdelningar :)

Jag önskar att jag hade kommit i kontat med sjalar tidigare. Började först bära sonen i sjal och Ergo när han var 1 år. Hade varit så underbart att fått bära honom när han var yttepytteliten, men bar ju ett tag i BB iaf när han var tillräckligt stor för den. Den enda info jag såg på neo (eller om det var bvc?) om sjalar var en färgglad broschyr från Bärabar och då väcktes väl tanken att det där kanske var något, tyvärr tog det tid för den att mogna till handling :wink:

Jag tycker att det borde finnas info om sjalar och bärhjälpmedel, då gärna annat än BB också på att förlossningar, bb, neoavdelningar, mvc och bvc och tänk om det fanns möjlighet till att få låna hem och prova också :D


(plankat lite från det jag skrev på nf)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?