Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
#47024
Så, då måste jag väl få berätta då vad som hände på 1 årsdagen för Sjalbarn.se för en vecka sedan. Ulrika hade lycktas få dit Babyboom/TV4+ och det visade sig att lotten föll i sista stund på "lyckliga" lilla Anso då att få ställa sig framför en TV-kamera för första gången. :shock: :shock:

Usch vad det var svårt, jag glömde hälften och sa nog som vanligt en massa konstiga saker men vi får väl se vad det blir till slut.

Emma Sjögren/Wiklund eller vad hon nu heter var intresserad av det här med sjalar så det blev riktigt skoj.

Först så hjälpte Jorun till med historiebiten kring det här med att bära för där kan jag inte ett dugg.

Sedan ställde Emma följande frågor till mig (om jag nu minns rätt)
:
- är det inte farligt att bära dem på ryggen/tappa ögonkontakten?
På det lyckades jag väl i alla fall svara att man känner så väl när barnet börjar att röra sig på ryggen och säga ifrån när de vill ner. Och att de barn man bär på ryggen är vana att bli burna och känner sig trygga där.

- ramlar de inte ur?
Hm, fick nog tyvärr ur mig: "de ramlar i alla fall inte handlöst ur sjalen (förhoppningsvis går det fram att det var lite ironi i det hela) " "om tyget skulle glida så märker man det och kan rätta till det" :oops: :oops: :oops:

- blir det inte tungt?
Nix, sjalen ger bra fördelning av belastningen både på den som bär och på barnet

- varför?
Praktiskt, man kan bära under dygnets alla timmar om det behövs - trötta, sjuka barn, ute på stan, i naturen osv. Slippa syskonvagn om man får barn tätt.

- vad kostar en sjal?
500-1200:-

- kan man inte ta vilket tyg som helst?
Jo, men de speciella sjalarna avlastar bättre pga vävsättet

- hur stora barn kan man bära?
Från nyfödd och så länge man själv orkar.

Sen fick jag även ur mig något om att det är viktigt med bra skor (en av mina hjärtefrågor) och att man inte ska knyta sjalen så att denligger för nära sin egen hals.

Uj, jag kunde ha sagt mycket mer men de ville ha det kort - inslaget blir max 5 minuter och kommer någon gång under hösten. De hade inget datum klart ännu.

Sedan så knöt jag på Emma min Easycare "Norrsken" och så fick hon låna sin kollegas lilla baby som var lite grinig innan men när hon hamnade i sjalen så blev hon tyst och somnade och Emma tyckte att det var jättemysigt och lovade nästan på stående fot att hon vill ha en till bebbe själv. Hon hade provat att bära sina barn i en vanlig sele förut men tyckt att det blivit för tungt.

Sedan visade jag xomslut på ryggen med en lånad (Miriels) Hoppediz sjal den gula vad den nu heter.

Tja, vi får väl se om det blir något vettigt sagt när det väl hamnar i TV eller om jag kommer att få hela Sverigs expertiskår efter mig (allt ifrån barnläkare, Anna W och gud vet vilka fler). Hoppas att ni blir nöjda med det i alla fall, jag försökte så gott jag kunde trots att det var jättenervöst.

Sedan fick Emma en röd Ringo ifrån Looma/sjalar.nu som hon blev jätteglad för!!! Men det kom inte med i TV utan blev lite på sidan om så där. Tack för det Marika och Ulla-Maija!! :wink:
Senast redigerad av Anso den ons aug 10, 2005 18:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av AAaa
#47025
Vad roligt! :D
Av LL
#47027
Ursäkta en korkad fråga från mig som nästan aldrig tittar på TV (annat än nyhetssändningar - vilken tråkmåns man är): När sänds det här programmet? Jag läste att det inte var bestämt precis när inslaget om sjalar skulle komma med, men programmet som sådant, vilken sändningstid har det? Kan man se det på nätet?
Användarens profilbild
Av Anso
#47036
LL skrev:Ursäkta en korkad fråga från mig som nästan aldrig tittar på TV (annat än nyhetssändningar - vilken tråkmåns man är): När sänds det här programmet? Jag läste att det inte var bestämt precis när inslaget om sjalar skulle komma med, men programmet som sådant, vilken sändningstid har det? Kan man se det på nätet?
Hm, TV4+ är det i alla fall och jag tror att det är 20.00 som gäller. Vet inte vilken dag.
Av LL
#47054
Okej, om inte _du_ vet Anso, som till och med kommer "sändas" i programmet, så kanske min dumhet inte är så stor.

Glömde i mitt förra inlägg uttrycka min beundran för dig (och alla andra mediasynliga på sista tiden) som ställer upp och för ut sjalbudskapet till människorna. Bra jobbat! :D
Användarens profilbild
Av miriel
#47055
Anso skrev:
Sedan visade jag xomslut på ryggen med en lånad (Miriels) Hoppediz sjal den gula vad den nu heter.
Madrid är det ju :wink:. Du var jätteduktig, väntar med spänning på att få se det! :D
Användarens profilbild
Av Anso
#47102
LL skrev: Glömde i mitt förra inlägg uttrycka min beundran för dig (och alla andra mediasynliga på sista tiden) som ställer upp och för ut sjalbudskapet till människorna. Bra jobbat! :D
Ett av mina motton är utan tvekan:
Bättre ökänd än okänd! :D

Vi gör vårt bästa allihopa tycker jag - medlemslistan på Sjalbarn växer stadigt och tänk då så många fler det finns som inte "har kommit ut" ännu :D
Användarens profilbild
Av Bina
#47122
Härligt Anso!

Impad av att du gjorde det, ordentligt dessutom verkar det som!

Gillar dina små olika måtton haha :lol: hellre ökänd än okänd!
Användarens profilbild
Av April
#47247
Sååååå roligt gumman! Längtar verkligen efter att få se det! Ska bli häftigt! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av vanja77
#47266
*ler* ja vi är nog några sjalmammor nu som kommer sitta klistrade framför babyboom x antal måndagar nu under hösten *ler*
Användarens profilbild
Av jag71
#92170
5 december sänds det!
Användarens profilbild
Av Cecilia & Vera
#92402
*antecknar i almanackan* :D :D :D Ska bli så roligt att titta på det avsnittet!!!!!
Användarens profilbild
Av SoFaD
#92442
ja, det måste jag bara komma ihåg. ska bli kul!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?