Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mama sara
#509974
min man, som tycker jag är liiiite galen, skickade länken till mig. Han brukar skratta gott åt trådnamnen härinne, o plinga våldsamt över våra i-landsproblem!
Jag tycker ändå att terri har skrivit med en viss glimt i ögat, jag tyckte själv att sjalbarnsforum var ganska insnöat o fanatiskt i början. tills jag sugits med :D :D :D
Användarens profilbild
Av Beatrice
#509980
Hahaaa, vad rooligt! :lol: Hon har ju rätt, vi är galna allihopa.
Användarens profilbild
Av Gammeltuve
#520785
I viss mån kan jag förstå Terri. När sambon började med sjal och sjalforum tyckte jag också att det var lite isnöat, men nu är jag bär jag också barn i sjal och är medlem här.

En av sakerna som Internet inneburit är att folk med speciella intressen kan mötas på ett sätt som dom inte kunde förr. Sjalforum är inte extremt på nåt sätt på den punkten. Det finns forum och hemsidor om nästan precis vad som helst, mer eller mindre insnöade och fanatiska om man betraktar dom utifrån.
Beatrice skrev:Hon har ju rätt, vi är galna allihopa.
Visst, jag ansluter mig glatt till galenklubben. Och det blir inte bättre av att jag hänger på diverse forum för antika traktorer också (jag vågar inte berätta vilka eftersom dom också är beroendeframkallande), och har blivit kallad värre saker än galen på grund av det.

Liksom det finns sjalträffar funderar några av traktorforuisterna att göra en "roadshow" om några veckor där vi tar tur uppåt landet och träffas längs vägen, byter reservdelar och provkör varandras traktorer. En av kommentarerna på resplanerna var "En Skoda full av kissnödiga öl-gubbar och med en släpkärra full av antika greijer. Det låter som en riktig klass A resa".

Vi kommer att åka bil eftersom våra gamla klenoder inte går särkilt fort. Det tog mig tre timmar att köra hem senaste nyförvärvet och det var bara fem mil.
Användarens profilbild
Av Anso
#520789
Gammeltuve skrev: ....... Och det blir inte bättre av att jag hänger på diverse forum för antika traktorer också (jag vågar inte berätta vilka eftersom dom också är beroendeframkallande), och har blivit kallad värre saker än galen på grund av det.
......
:app: Det lät som ett trevligt forum det också!!
På BB träffade jag på en mamma som sa att det fanns forum för de som ville ha väldigt långt hår också. Det är väl tur att internet finns så att alla som vill kan få ett litet "myshörn"? :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
#520790
Gammeltuve skrev:Visst, jag ansluter mig glatt till galenklubben. Och det blir inte bättre av att jag hänger på diverse forum för antika traktorer också (jag vågar inte berätta vilka eftersom dom också är beroendeframkallande), och har blivit kallad värre saker än galen på grund av det.

Liksom det finns sjalträffar funderar några av traktorforuisterna att göra en "roadshow" om några veckor där vi tar tur uppåt landet och träffas längs vägen, byter reservdelar och provkör varandras traktorer. En av kommentarerna på resplanerna var "En Skoda full av kissnödiga öl-gubbar och med en släpkärra full av antika greijer. Det låter som en riktig klass A resa".

Vi kommer att åka bil eftersom våra gamla klenoder inte går särkilt fort. Det tog mig tre timmar att köra hem senaste nyförvärvet och det var bara fem mil.
gud va underbart!

vilken häftig hobby!! det måste jag få nån länk till! (att ge till min far)
Användarens profilbild
Av Veronikak
#520820
Haha, hoppas att hon blir fast här hon också! Så kanske hon skriver mindre nedlåtande krönikor också, för det tycker jag att den var. Varför ska man bli kallad galen bara för att man gillar att diskutera på internet? För det är väl det det handlar om lite - hon som vill ha information från internet, men har ingen större förståelse för att man vill "umgås" via internet och med folk man har träffat via internet.
Användarens profilbild
Av Lydia
#520946
Hihi, jag hållet till på två häst-forum också. I somras var jag iväg på en långhelg-träff med ena forumet.
Hade med mig min egna häst, och träffade massa roligt folk. De flesta kände jag från forumet, vissa hade jag träffat lite eller mkt.
Vi hade jätteskoj! Red med och utan instruktör, hade "clinics", åt och drack gott långt in på småtimmarna, babblade både om hästar och om helt andra saker :lol:, hade en liten "avslutnings-dressyrtävling" mm.
I år kan jag inte vara med på den träffen för jag är beräknad att föda barn den helgen :lol: :lol:

Vissa åkte några mil för att komma till träffen, andra kom ifrån göteborg eller sundsvall :shock: :D
Användarens profilbild
Av Gammeltuve
#520986
Panakeia skrev:gud va underbart!
vilken häftig hobby!! det måste jag få nån länk till! (att ge till min far)
OK då, här kommer det lite reklam som ju är helt off topic och det har inte ett dugg med sjajar att göra mer än att sjal på ryggen antagligen är det mest praktiska sättet att ha ett litet barn med i traktorn, men länkarna efterfrågades:

http://www.bolinder-munktell.se/
http://www.fordson.se/

Jag har två traktorer, en BM från 1959 och en Fordson från 1955. Sonen har inte fått köra någon av dom än, och vis av egen erfarenhet skall han nog få vänta tills han var lite äldre än vad jag var första gången.

Ge till din far? Är det inte så att du är lite nyfiken själv också? :-)
Av Sia
#534650
Det är klart man blir insnöad!!


DET ÄR JU SÅ DJ**LA BRA ATT BÄRA MED SJAL :eld:
Användarens profilbild
Av naggie
#548310
Va konstigt det känns att andra är härinne och läser om våra liv :shock: Man glömmer liksom bort att SB finns på internet :roll:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#576243
naggie skrev:Va konstigt det känns att andra är härinne och läser om våra liv :shock: Man glömmer liksom bort att SB finns på internet :roll:
Håller med!
Ska genast skicka länken till min man som redan är helt övertygad om att jag är galen.. :lol:
Användarens profilbild
Av Josefin
#619951
Trött på mammakrönikörer som tror att det är tufft att vara tuff.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?